چگونه تاثیرگذارترین تبلیغات را طراحی کنید؟2020-11-12
مبانی استراتژی تبلیغات: راهنمای کامل برای تبلیغات موثر
خوشحال خواهیم شد نظر خود را در رابطه با این مقاله در قسمت نظرات درج نمایید. آدرس ایمیلی که با آن ثبتنام کردهاید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود. برای ارتباط با فریلنسرهای طراحی و گرافیستهای پارس فریلنسر اینجا کلیک کنید.
توجه به فرمت ویدئو نیز باید همیشه در دستور کار بازاریاب ها قرار داشته باشد. شما بدون محبوب ترین فرمت در میان کاربران هیچ شانسی برای موفقیت تبلیغاتی در دنیای دیجیتال نخواهید داشت. درست به همین خاطر باید همیشه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را با استفاده از این فرمت دنبال نمایید، در غیر این صورت به طور مداوم با مشتریان معترض رو به رو خواهید شد.
امروزه شبکههای مختلفی وجود دارند که شامل شبکههای اجتماعی، تبلیغات آنلاین، وبلاگ، ایمیل مارکتینگ و … میشود که کمک میکند کمپین تبلیغاتی پربازده ای داشته باشید. بنابراین تلاش برای اختصاص زمان بیش از اندازه هرگز ایده خوبی خواهد بود. توصیه ما در این بخش افزودن یک دعوت به عمل ساده و تاثیرگذار در پایان محتوای تبلیغاتی تان است. شما به این ترتیب پس از تاثیرگذاری اولیه بر روی مخاطب هدف شانس جلب نظر مشتریان را پیدا می کنید. امروزه بسیاری از برندها برای بازاریابی و تبلیغات در عمل از چندین پلتفرم در کنار هم استفاده می کنند. این امر بستگی به تحلیل و ارزیابی هر برند از وضعیت خود و بازار هدفش دارد.
شما به طور کلی باید همیشه به دنبال راهکارهای ساده و کاربردی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان باشید. اشتباه برخی از برندها ارزیابی ساده انگارانه از تعامل با مشتریان وفادار است. با این حساب تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف بدل به امری ساده و کاربردی خواهد شد. پیام اصلی شما در حوزه تبلیغات باید بر روی یکی از مشکلات اساسی مشتریان تمرکز پیدا کند. به عنوان مثال، اگر شما به دنبال فروش ابزارهای کمکی در راستای طراحی تبلیغات هستید، باید بر روی سادگی استفاده از ابزار موردنظر و طراحی بی دردسر تبلیغات تاکید کنید. نکته مهم اینکه اگر شما به چنین نکاتی توجه لازم را نشان ندهید، در نهایت هیچ فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان پیدا نمی کنید.
در این بخش، امکان فعالسازی ارسال ایمیل خودکار، ارسال پیامک خودکار، ارسال پیامهای درون برنامهای و همچنین یکپارچهسازی با شبکههای اجتماعی وجود دارد. در زمان ساخت بنرهای تبلیغاتی تا حد امکان از پسزمینههای سفید رنگ استفاده کنید. زیرا رنگ سفید چشم مخاطبان را اذیت نمیکند و همزمان میتواند توجه و کنجکاوی آنها را نیز جلب نماید. به همین دلیل هم هست که کمپانی تویوتا همیشه در تبلیغات خود از خودروهای سفید رنگ استفاده میکند.
ترکیب برنده
از این منابع متنوع برای مطالعه و کسب ایدههای تبلیغاتی میتوانید بهرهوری کنید و بهترین استفاده را برای کسب و کار خود بیابید. تبلیغات خلاقانه هر چند که به عنوان یک ابزار قدرتمند برای جلب توجه و تمایز در بازار شناخته میشود، اما با چالشهای خود مواجه است که نیازمند اندیشه و استراتژیهای خاص میباشد. چگونه نتایج کمپینهای تبلیغاتی خود را ارزیابی کنید؟راهکارهایی برای بهینهسازی هزینههای تبلیغاتی و افزایش بازگشت سرمایه. تبلیغات آنلاین در فضای دیجیتال و از طریق ابزارهایی مانند شبکههای اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و تبلیغات گوگل انجام میشود. تبلیغات آفلاین در دنیای واقعی و از طریق رسانههایی مانند تلویزیون، رادیو، مجلات و بیلبوردها صورت میگیرد. تحلیل بازار، تعیین هدف، ایجاد پیام جذاب، انتخاب رسانه مناسب، طراحی محتوا و ارزیابی عملکرد از اجزای اصلی یک کمپین موفق هستند.
- {
- با توجه به نکات مطرح شده در این مقاله، شما میتوانید کمپین تبلیغاتی خود را با اطمینان بیشتری طراحی و اجرا کنید. |}
- میبایست داستانی شفاف و الهامبخش از برندتان روایت کنید که ارزشهایتان را با خواستههای آنها همسو نشان دهد. {
- توصیه ما در این بخش ارزیابی دوباره محتوای بازاریابی و سپس بارگذاری اش در شبکه های اجتماعی یا فضای کلی اینترنت است. |}
- همچنین باید مطمئن شوید که محتوای تبلیغاتی شما به راحتی برای عموم مخاطبان قابل درک است.
- شناخت مخاطب هدفاولین گام در طراحی تبلیغات تاثیرگذار، شناخت مخاطب هدف است. {
- این تأثیر بهویژه در تبلیغات آنلاین که فرآیند خرید بهسرعت انجام میشود، بیشتر دیده میشود. |}
یک تبلیغ خوب حول یک دیزاین مناسب میچرخد و با مشتریان شما صحبت میکند پس نباید تاثیر آن را نادیده گرفت. در نهایت، میتوانید با کمک نمودارها و لیست هزینهها، یک بودجهٔ معقول در نظر بگیرید و بروید سراغ مرحلهٔ بعدی. در صورت نیاز، میتوانید مشتریهایتان را طبق معیارهایی همچون سن، محل زندگی، شغل، میزان درآمد، جنسیت و موارد این چنینی هم دستهبندی کنید.
یک کمپین تبلیغاتی کلی که بدون توجه به استراتژیها و اهداف کسبوکار برنامهریزی شده باشد، معمولا نتیجهٔ مطلوبی را در پی نخواهد داشت. هدفگذاریِ درست، مسیر را برای شما مشخص میکند بهطوری که بتوانید بهترین روشهای تبلیغات آنلاین را برای کسب نتیجهٔ مورد نظرتان انتخاب کنید. مطالعه کتب و مقالات مرتبط با حوزه تبلیغات یکی از ابزارهای اساسی برای بهروزرسانی دانش و افزایش دیدگاه در این زمینه محسوب میشود. کتب تخصصی در زمینه بازاریابی و تبلیغات معمولاً به تجربیات موفق برندها، تحقیقات روز و راهکارهای نوآورانه اشاره میکنند.
فرقی هم نمیکند انتخاب شما، کدام نوع کمپین تبلیغاتی باشد؛ در هر صورت باید فرایند طراحی را طی کنید تا به یک استراتژی منسجم و اصولی برسید. به عنوان طراح چه کاری از دستتون برمیاد؟ استانداردهای طراحی و کلیات پیشبرد اهداف تبلیغاتی هر رسانه رو به درستی یاد بگیرید و موقع طراحی به اونها توجه داشته باشید. برای مثال استانداردهای انتشار انواع برگههای تبلیغاتی چاپی با استانداردهای فضای مجازی و نشر دیجیتال به کلی متفاوت است.
با فراهم کردن یک فضای آزاد و پویا، میتوان ایدههایی نوآورانه را برای کمپینهای تبلیغاتی پیدا کرد. تشکیل چنین جلساتی امکان ایجاد تعاملات بین اعضای تیم و افزایش تعهد و انگیزه آنها را به همراه دارد. افراد در این جلسات میتوانند از ابزارهای گوناگون مانند نمودارها، داستانهای تصویری، و حتی بازیهای ایدهپردازی استفاده کنند تا ایدههای خلاقانه تری را تولید کنند. تشکیل جلسات ایدهپردازی یکی از راههای بسیار موثر در تولید تبلیغات خلاقانه و جذاب است. این جلسات فرآیندی همکارانه هستند که به تیمها و گروههای کاری این امکان را میدهند تا از تجربیات و افکار هر فرد بهرهمند شوند و به ایجاد ایدههای نوین بپردازند. در جلسات ایدهپردازی، افراد میتوانند آزادانه افکار، نقدها، و ایدههایشان را به اشتراک بگذارند و از تنوع افکار و دیدگاهها برای خلق تبلیغات منحصر به فرد بهرهمند شوند.
همزمان با رشد کمپین تبلیغاتیتان، متوجه خواهید شد که کدام رسانهها برای شما مؤثرتر و ارزشمندتر بوده و مشتریان بیشتری را جذب کردهاند. برنامهریزی رسانهای بهترین روش برای شناسایی مخاطبان هدف را مشخص میکند. هدف از برنامهریزی رسانهای، دستیابی به کارآمدترین رسانهها از نظر هزینه و قابلیت ارتباطی است. استراتژی خلاقانه به این معناست که چگونه پیام خود را بیان کنیم تا به بهترین شکل ممکن به اهدافمان برسیم.
تبلیغ متفاوت در میان هجمه های تبلیغاتی متعدد مخاطب را از سردرگمی خارج می کند. با دیجیتالی شدن کسب و کارها، تبلیغات نیز نقش مهمی در افزایش فروش ایفا میکنند. به همین دلیل یک مشتری در میان انبوهی از تبلیغات از محصولات یا خدمات مشابه قرار میگیرد. در حال حاضر محصولات و خدمات مختلف و متعددی در جامعه وجود دارد که توسط کسب و کارها به بازار عرضه شده اند. برای دیده شدن یک محصول و جلب نظر مخاطب باید ایده های مختلف و البته نوآورانه ای ارائه کرد تا بتوان در میان صدها رقیب با محصول مشابه دیده شد. معمولا کسب و کارهایی در این زمینه موفقتر هستند که تبلیغات موفقتری نیز ارائه میدهند.
اجرای یک کمپین خلاقانه نیازمند سرمایهگذاری قابل توجهی است و اگر منابع مالی کافی در اختیار نباشد، ممکن است این چالش به تعطیلی یا محدودیتهایی در اجرای ایدههای خلاقانه منجر شود. به طور کلی مردم در دنیای پر از تبلیغات امروز چندان میل و حوصله ای به مطالعه تبلیغات ندارند، حتی اگر این تبلیغات واقعا در جهت منافع آنها باشد. پس بهره گیری از تصاویری کاملا جذاب و حرفه ای می تواند خیلی ساده تاثیری قدرتمند در ذهن مخاطب بگذارد و او را ترغیب کند که با وجود تمام کم صبری و بی حوصلگی اش، وقت خود را صرف مطالعه تبلیغ شما کند.
۶. تشکیل جلسات ایدهپردازی:
چراکه به آگاهی مشتریان از حضور برند کمک میکند؛ و در ادامه میتواند ارزش و ویژگیهای منحصر به فرد محصولات یا خدمات آن کسب و کار را به وضوح بیان کند. با هدفگیری درست مخاطبان و استفاده از پیامهای خلاقانه، کسبوکارها میتوانند به بازارهای جدید نفوذ کنند و سهم بازار خود را افزایش دهند. در دنیای پر رقابت امروزی، هنر تبلیغات خلاقانه نه تنها یک هنر است، بلکه یک استراتژی برجسته برای تفوق بر بقیه و جلب توجه مخاطبان تبدیل شده است. تبلیغات خلاقانه، به عنوان یک ابزار قدرتمند در دستهبندی بازاریابی، توانسته است از مرزهای معمولی فراتر رفته و برندههایی را با افکار نوآورانه و جذاب خلق کند.
ایمیل مارکتینگ، در مقایسه با روشهای سنتی پستی، هزینه کمتری دارد و به شما اجازه میدهد تا با سرعت و کارایی بیشتری با مخاطبان خود در ارتباط باشید. تبلیغات این قدرت را دارد که مشتریان جدید را جذب و مشتریان فعلی را به خرید دوباره ترغیب کند. بدیهی است که با شناسایی و برجسته کردن ویژگیهای منحصربهفرد و متمایز محصولات یا خدمات در تبلیغات، میتوان به طرز چشمگیری به افزایش فروش کمک کرد. بعد از هدفگذاری دقیق، مرحله بعدی انتخاب استراتژی مناسب برای تبلیغات پولی است.
با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی حضور در فضای مجازی و اثربخشی تبلیغات آنلاین در اختیارتان قرار بدهیم. در انتخاب کانال تبلیغاتی، باید سراغ موردی بروید که مخاطبان هدف شما، بیشتر در آنجا متمرکز هستند. البته، گاهی هم میتوانید از چند کانال به طور همزمان استفاده کنید و رویکرد «بازاریابی اومنی چنل» را در پیش بگیرید تا تبلیغ شما، در دسترس مخاطبان بیشتری باشد.
در دنیایی که حدود ۲۷ درصد از خریدهای مردم از طریق اینترنت انجام میشود (Tidio)، چشمپوشی از تبلیغات پولی یعنی از دست دادن مشتریان بالقوه! در مقابل، تبلیغات پولی برای کسب و کار شامل کمپینهایی با هدف فروش است. یعنی مخاطب بهجای طی مراحل چرخه بازاریابی درونگرا (جذب، تبدیل، صمیمیت و شوق) به یکباره به مشتری تبدیل میشود. تبلیغات پولی در فروش تاثیر بیشتری دارد و سریعتر از بازاریابی ارگانیک، نتیجه میدهد. تبلیغات در گوگل ادز، تبلیغات در توییتر و تبلیغ در استوریهای یک بلاگر نمونههایی از این نوع بازاریابی هستند.
با استفاده از استراتژیهای مختلف تبلیغات پولی، مانند تبلیغ در موتورهای جستجو، شبکههای اجتماعی، تبلیغ ویدیویی، همسان و بنری، میتوانید این روش را بهطور موثر اجرا کنید. نوع دستگاهی که کاربران از آن برای وبگردی استفاده میکنند، بر تجربه تبلیغاتی آنها تأثیر دارد. بنابراین با تمرکز روی این دستگاهها، میتوانید بیش از نیمی از کاربران اینترنت را هدف بگیرید. برای درک بهتر موضوع مثالی از چگونگی تبلیغات رستوران زنجیرهای «Cheeseboy» عنوان خواهد شد؛ رستورانی که مسئولان آن درک بسیار خوبی از اهمیت تبلیغات محلی داشتند.
زمانی که یک کمپین تبلیغاتی با ایده خارج از راهنماییهای معمولی طراحی میشود، این امکان وجود دارد که مخاطبان نسبت به آن واکنشهای مختلفی نشان دهند. اگرچه این میتواند به موفقیت بسیار بزرگی منجر شود، اما همواره با ریسک عدم پذیرش مخاطبان همراه است. آزمون و خطا به عنوان یک فرآیند پویا و تکاملی، این امکان را فراهم میکند تا تبلیغاتگران با مشاهده و تجزیه و تحلیل دقیق نتایج، به سرعت تصمیمات تصحیحی اتخاذ کنند. این رویکرد از اهمیت بالایی در محیط تبلیغاتی برخوردار است زیرا با تغییرات مستمر در سلایق مخاطبان و پویایی بازار، آزمون و خطا به عنوان یک ابزار یادگیری مداوم میتواند در تضمین کارآیی و موفقیت تبلیغات بسیار مؤثر باشد.
توصیه ما در این بخش ارزیابی دوباره محتوای بازاریابی و سپس بارگذاری اش در شبکه های اجتماعی یا فضای کلی اینترنت است. این امر به شما فرصتی دوباره برای تاکید بر روی جزییات کار را می دهد، در غیر این صورت باید انتظار اعتراض های دامنه دار مشتریان را داشته باشید. امروزه یک برند حرفه ای برای طراحی بودجه بازاریابی و تبلیغات باید نکات بسیار متنوعی را مدنظر قرار دهد.
البته در این بخش، قرار نیست محتوای کمپین را تولید کنید؛ هنوز به آن مرحله نرسیدهایم! شما قرار است پیام کمپین را تعیین کنید؛ پیامی که در ذهن مشتری ماندگار شود و هدف شما را برای او روشن کند. علی با دستهبندی مشتریان، افراد را بر اساس مدل خودروهایشان تقسیم میکند و این محصول جدید را صرفا به مشتریهایی معرفی میکند که به کارشان میآید. به طور کلی، مشارکت در کارگاهها و آموزشها یک ابزار قدرتمند برای بهبود مهارتها، بهروزرسانی دانش، و ایجاد شبکه حرفهای در حوزه تبلیغات خلاقانه میباشد. در کارگاهها و آموزشها، شما با اساتید و صاحبنظران معتبر صنعت تبلیغات ملاقات میکنید که تجربیات و دانش عمیقی دارند. این فرصت به شما این امکان را میدهد تا از تجربیات آنها بهرهمند شده و به سوالات خود پاسخ یابید.
بنابراین همیشه از این رهیافت برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف استفاده نمایید، در غیر این صورت شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شدت کاهش پیدا می کند. شما برای تبلیغات برند یا محصول تان فقط به یک محتوای استاندارد نیاز ندارید. بنابراین شما باید همیشه در تلاش برای جلب نظر مشتریان به بهترین شکل ممکن باشید، در غیر این صورت توانایی تان برای جلب نظر مشتریان از بین خواهد رفت. با این اوصاف برجسته کردن داستان برند ازجمله مهمترین اقداماتی است که میبایست در راستای رشد کسبوکارتان بردارید. داستانها قدرتی دارند که حتی سادهترین حقایق را به یادماندنی میکنند و راهی مؤثر برای برقراری ارتباط عمیقتر با مشتریان و افزایش فروش هستند. داستانگویی نهتنها در تبلیغات، بلکه در تمام فعالیتهای بازاریابی شما، ابزاری بیرقیب است.
دلیل این امر اظهارنظرهای کاربردی همکاران تان و کمک به شما برای اصلاح پیام موردنظر خواهد بود. امروزه بسیاری از برندها به طور اختصاصی در زمینه بازاریابی به دنبال رفع ایرادات شان هستند. با این حساب شما در این راستا باید اول از همه در تلاش برای شناسایی میزان مورد انتظار بازگشت سرمایه تان باشید. چنین امری شما را در مقایسه با رقبای تان در وضعیت بسیار مناسبی قرار خواهد داد، در غیر این صورت باید همیشه به دنبال راهکارهایی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان و پیدا کردن معیاری در زمینه بهبود وضعیت برندتان باشید. قبلا در مطالب آموزشی درباره کمپین تبلیغاتی و نکاتی که برای یک تبلیغ مطلوب، می بایستی رعایت شود، برای شما مطالبی را منتشر کردیم. تبلیغات از گذشته تا کنون وجود داشته؛ ولی در هر دوره به شیوه مختص همان دوره تبلیغات انجام شده است و با گذر زمان شیوه های تبلیغات موثر دستخوش تغییر شده است.
{۵- انتخاب کانال مناسب برای اجرای کمپین تبلیغاتی
|}مشارکت در کارگاهها و آموزشها یکی از بهترین راهها برای ارتقاء دانش و مهارتها در زمینه تبلیغات خلاقانه است. شرکت در این فعالیتها فرصت طلایی برای افزایش دانش تخصصی، بهروزرسانی با تازهترین تکنولوژیها و روشها، و برقراری ارتباط با افراد صاحب نظر در صنعت تبلیغات فراهم میکند. در تبلیغات آفلاین امکان اندازهگیری دقیق و ارزیابی عملکرد تبلیغات امکانپذیر نیست.
با دقت به شناخت هدفگروه خود، میتوانید محتوای تبلیغاتی را به گونهای طراحی کنید که واقعاً با آنها ارتباط برقرار کند و نیازها و ترجیحات آنان را برآورده سازد. شناخت عمیق از مخاطبان به شما امکان میدهد تا به شکل دقیقتری به مسائلی مانند زبان، تصاویر، و حتی پلتفرمهای مناسب برای ارتباط با آنها نگاه کنید. در نهایت، این شناخت به شما کمک میکند تا تبلیغاتی فراگیر و با تأثیر ایجاد کنید که نه تنها مخاطبان را جذب کند بلکه ارتباط مستدام و معنیداری با آنها برقرار کنید. پس از تحلیل بازار باید هدفهای مشخص و قابل اندازهگیری برای کمپین تبلیغاتی تعیین کنید. هدفها میتوانند شامل افزایش فروش، جذب مشتریان جدید، ارتقاء شناسایی برند، ارائه اطلاعات در مورد محصولات یا خدمات و غیره باشند. استراتژیهای تبلیغاتی شامل تبلیغات روی وبسایت، رسانههای اجتماعی، تبلغیات آنلاین و یا ترکیبی از اینها است.
یک استراتژی تبلیغاتی موثر باید دارای اهدافی واضح و قابل اندازهگیری باشد. این اهداف شامل افزایش فروش، تقویت شناخت برند یا جذب مشتریان جدید میشود. تبلیغاتی که بهطور خاص برای نیازها و سلایق گروه خاصی از مشتریان طراحی شده باشد، احتمال موفقیت بیشتری دارد.
این هنر، نه تنها به چشماندازها و دیدگاههای جدید به بازارها نگاه میاندازد بلکه احساسات و تجربیات مخاطبان را نیز به خوبی درک میکند. در این مقاله، به بررسی اهمیت هنر تبلیغات خلاقانه و راهنمایی برای ایجاد کمپینهای جذاب و موثر خواهیم پرداخت. از ابتداییترین اصول تا راهکارهای پیشرفته، ما در این راهنما سعی خواهیم کرد شما را با دنیای جذاب و پویای تبلیغات خلاقانه آشنا کنیم.
بنابراین، سرمایهگذاری در تبلیغات و برنامهریزی دقیق برای اجرای آن، یک گام اساسی برای دستیابی به موفقیت در دنیای رقابتی امروز است. یکی دیگر از نکات مهم درباره طراحی بخش دعوت به عمل امکان پرهیز از فروش مستقیم محصولات است. اگر هدف شما افزایش تعداد اعضای خبرنامه برندتان است، آن وقت دیگر فروش بالا برای تان مهم نخواهد بود. ایجاد هماهنگی میان هدف اصلی کمپین و بخش دعوت به عمل یکی دیگر از نکات ضروری برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب می شود. این امر به سادگی شانس شما برای جلب نظر مشتریان را چند برابر خواهد کرد، در غیر این صورت به دلیل عدم هماهنگی در بخش موردنظر تمام تلاش های تان برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان بی نتیجه باقی می ماند. ساخت تبلیغ موثری که قابلیت تبدیل مشتری دارد، نیازمند استفاده از تصاویر خوبی است که جلب توجه کند.
بیلبوردها، تبلیغات تلویزیونی، و حتی بروشورها هنوز هم تأثیر عمیقی بر ذهن و احساس مشتریان میگذارند. ترکیب این دو روش، قدرتی دوچندان ایجاد میکند؛ جایی که سرعت و دقت تبلیغات آنلاین با ماندگاری و تأثیر عاطفی تبلیغات آفلاین در هم آمیخته میشوند و مسیری هموار برای جذب حداکثری مخاطبان فراهم میآورند. هنگام نوشتن تبلیغات، تمرکز بر روی راه حل هایی که محصول یا خدمت شما برای مشکلات و نیازهای مشتریان ارائه می دهد، اهمیت زیادی دارد. به جای تمرکز بر ویژگی های فنی، بهتر است به این پردازش که چطور می توانید به مخاطبان خود کمک کنید و مشکلاتشان را حل کنید. ارائه مزایای منحصر به فرد و تمایزی که محصول یا خدمات شما نسبت به رقبا دارد، می تواند به جلب توجه و جذب مخاطبان کمک کند. اگر می توانید نقاط قوت منحصر به فرد محصول خود را به خوبی معرفی کنید، افراد بیشتری به تبلیغات شما توجه خواهند کرد.
یکی از کمهزینهترین و قویترین روشهای افزایش مشتری، بازاریابی دهانبهدهان است. وقتی یک مشتری از شما راضی باشد، داوطلبانه شما را به دوستان و آشنایانش معرفی میکند. طبق مطالعات، مردم ۹۲٪ بیشتر به توصیه دوستان و خانواده خود اعتماد دارند تا تبلیغات! با استفاده از روشهای موثری که در این مطلب به آنها اشاره کردیم، میتوانید برندی بسازید که نهتنها مشتریان را جذب میکند، بلکه مشتریان شما را وفادار و فروشتان را افزایش میدهد. اگر این اصول را بهدرستی بهکار بگیرید، برندتان به نامی ماندگار تبدیل خواهد شد؛ درست مثل تبلیغات که در طول زمان، همچنان بهعنوان ابزاری قدرتمند باقیمانده است.
متناسبسازی تبلیغ برای پرداختن به دغدغهها و انگیزههای خاص مخاطب تاثیرگذاری تبلیغ و احتمال تبدیل مشتریان را افزایش میدهد. وقتی تبلیغ شما مستقیم خواستهها و نیازهای مخاطب را هدف قرار دهد، ارتباط قدرتمندی برقرار میکند و در جذب مشتری بالقوه موفقتر است. تبلیغاتی که نرخ تبدیل بالایی دارند، از داستانهای روانشناسی استفاده میکنند که مشتری را گیر میاندازد. محرکهای حسی و داستانهای الهامبخش این امکان را برای ما فراهم میکنند که بتوانیم با مخاطب خود ارتباط برقرار کنیم. برقراری ارتباط حسی با افراد بسیار اهمیت دارد، چون به شکل موثری ارزش پیشنهادی شما را منتقل میکند، منجر به اعتمادسازی میشود و آنها را ترغیب میکند که دست بجنبانند. تبلیغات ابزاری است که از طریق آن پیامهای بازاریابی، بهگونهای جذاب و خلاقانه به مخاطب هدف منتقل میشود و نقش مهمی در تحقق اهداف تجاری برند ایفا میکند.
مجلات، روزنامهها و بروشورها همچنان بهعنوان ابزارهای تبلیغاتی مورد استفاده قرار میگیرند. در حقیقت، از آنجا که امروزه حجم تبلیغات بسیار بسیار زیاد شده است، این سبب شده که مردم حس چندان خوبی نسبت به تبلیغات نداشته باشند و به نوعی تبلیغ زده شوند. از این رو اگر شما بتوانید محتوای تبلیغات خود را به گونه ای تنظیم کنید که چندان رنگ و بوی تبلیغات نداشته باشد؛ بیشتر می تواند بر روی ببیننده ی تبلیغات و مغز احساسی آنها تاثیر بگذارد و آنها را بیشتر جلب کند. شما باید در تبلیغ خود نشان دهید قیمت محصول نسبت به مزایایی که برای مخاطب به همراه دارد واقعا ارزان است.
اگر ارزیابی شما از توان مالی تان نادرست باشد یا هزینه های سنگینی به کسب و کارتان تحمیل خواهد شد یا اینکه پروژه تبلیغاتی تان در میانه راه به دلیل کمبود منابع مالی نیمه کاره رها می شود. در گام بعدی باید هزینه های تبلیغاتی را به دقت مورد بررسی قرار داده و مهمترین هزینه ها را شناسایی نمایید. چنین امری به شما برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. شما باید رقبایتان را بشناسید و بدانید از چه تکنیکهایی برای بازاریابی استفاده میکنند. برای این کار فهرستی از 10 رقیب برتر خود بسازید و از تمامی تبلیغاتی که بهصورت آنلاین انجام میدهند اسکرین شاتهایی تهیه کنید.
توصیه ما در این بخش تلاش برای سرمایه گذاری بر روی شبکه های اجتماعی پرطرفدار مانند اینستاگرام، تیک تاک، یوتیوب و توییتر است. همچنین محتوای تولیدی تان نیز به بهترین شکل ممکن در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف همچنین بازگشت سرمایه مناسب کمک می کند.
اطمینان حاصل کنید که تبلیغات شما چه نتایجی باید به همراه داشته باشد و بر این اساس بودجه مناسبی تعیین کنید. تا حد امکان از تجربههای دیگر کارآفرینان، کارمندان ایستگاههای تبلیغاتی و سایر منابع بازخورد بگیرید. تبلیغات شما در رسانههای صوتی و تصویری میتواند به طور چشمگیری به رشد و موفقیت شما کمک کند.
تبلیغات یک رکن اساسی جامعه مصرفمحور مدرن است که در زندگی روزمره ما نفوذ کرده و تصمیمات خرید ما را شکل میدهد. بله، این دوره آنلاین است و شما میتوانید در هر زمان و مکان به محتوای آن دسترسی داشته باشید. آگهیها باید پیش از انتشار نهایی مورد آزمایش قرار گیرند تا از اشتباهات پرهزینه جلوگیری شود و کارایی آنها بهبود یابد. این رویکرد توجهها را جلب میکند و اعتماد پایداری به وجود میآورد و در نتیجه علاقه را به عمل تبدیل میکند. به خاطر داشته باشید که مشتریان به دنبال راهحلهای منابع قابل اعتماد هستند.
محتوای خلاقانه و جذاب میتواند به شدت در جلب توجه مخاطبان مؤثر باشد. دومین دسته از رسانههای نوشتاری شامل مجلات است که خود به انواع مختلف تخصصی تقسیم میشوند. تبلیغ در این رسانهها به شما امکان میدهد که به مخاطبان خاصی دسترسی پیدا کنید. یکی از مزایای مجلات، بهویژه ماهنامهها، طول عمر بیشتر آنها نسبت به روزنامههاست. علاوه بر این، خوانندگان معمولاً زمان بیشتری را برای مطالعه مجلات نسبت به روزنامهها صرف میکنند که این امر احتمال دیده شدن آگهیها را افزایش میدهد.
قابلیت یکپارچه سازی باشگاه مشتریان فیلیا با سایر ابزارها، به شما این امکان را میدهد که کمپینهای تبلیغات دیجیتال خود را به راحتی در کانال دلخواه خود اجرا کنید. حالا که هم میدانید هدفتان چیست و هم مخاطبانتان را میشناسید، تدوین یک پیام تبلیغاتی روشن و دقیق خیلی سادهتر خواهد شد. به طور دقیق برای خود تعیین کنید که کمپین تبلیغاتی را برای کدام گروه از مشتریها اجرا میکنید؛ اینگونه، هم تصمیمگیری و برنامهریزی راحتتر و هدفمندتر میشود، هم هدررفت هزینه و نیرو کمتر خواهد شد.
اهمیت برقراری ارتباط مستقیم با مخاطبان خود و ایجاد تعامل با آنها از جوانب مهم در تبلیغات است. به عنوان مثال، استفاده از پرسش های مستقیم، ارایه محتوای جذاب و جدید، ارسال ایمیل های شخصی و دعوت به شرکت در رویدادها می تواند به تعامل بیشتر و جذب توجه مخاطبان منجر شود. استفاده از خدمات آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت میتواند به شما کمک کند تا در دیده شدن و جذب مشتری بیشتر موفقتر باشید. با تجربه و تخصص چندین ساله در این زمینه، تیم مگنت میتواند بهترین راهکارها و استراتژیها را برای شروع کار و معرفی محصول جدید به شما ارائه دهد.
اینجا