همگام تجزیه و تحلیل وب
معرفی ۳۰ ابزار تحلیل و آنالیز داده با هوش مصنوعی زیگپ
AI WPA به شما استراتژیها و روشهای موثر برای بهبود سئو و کسب بک لینکهای با کیفیت ارائه میدهد. همچنین با ارائه گزارشهای تحلیلی و پیشنهادات کاربردی، به شما در ساخت بک لینک قوی کمک میکند. Hexometer یک ابزار هوش مصنوعی همه کاره است که سایت شما را برای موارد مختلفی از جمله مشکلات سرور، لینکهای خراب، خطاهای املایی و نگارشی، مشکلات سئو، مشکلات امنیتی و پیکربندی نظارت میکند. فقط کافی است در سایت ثبت نام کرده و لینک وب سایت خودتان را رد بخش مربوطه قرار دهید. به طور موثر جریانهای دادههای آنی را برای تجزیه و تحلیل عملیاتی و بینش هوش مصنوعی تبدیل میکند.
داشبورد SEMrush حاوی ابزارهایی است که می توانید از آنها برای بررسی رقبای خود استفاده کنید. Hotjar یک ابزار تجزیه و تحلیل نسبتاً جدید است که به بازاریابان و شرکتها کمک میکند تصویر واضحتری از نحوه رفتار کاربران در وب سایت خود بدست آورند. ابزار آنالیز سایت Woopra از یک فناوری کاملاً انحصاری استفاده میکند تا به شما جزئیاتی فردی در مورد شخصیت کاربران ارائه دهد. درواقع با استفاده از این ابزار علاوه بر اطلاعات کلی، قادر به بررسی جداگانه رفتار هریک از مخاطبان کسبوکار اینترنتی خود هستید. بهمنظور تجزیهوتحلیل بهینه رفتار مشتریان، Woopra با بیشتر از 50 پلتفرم دیگر آنالیز سایت ازجمله Zendesk و Saleforce ادغام میشود.
کلیکی (Clicky) یک پلتفرم رایگان تجزیه و تحلیل وب است که نسخههایی متنوع و با قیمتهای اقتصادی را به صورت ماهانه به شرکتها و کاربران عادی خود ارائه میدهد. این ابزار ادعا دارد که میتواند رباتهای آسیب زننده به تجارت شما را تشخیص دهد و با حذف همه هرزنامههای ارجاعی، مسدودیت دادهها را برطرف کند. اگر بتوانید عملکردهای اساسی وب سایت خود و شیوه های بهینه سازی موتور جستجو (SEO) را بهبود بخشید، اغلب می توانید ترافیک کاربر را در سایت خود افزایش دهید و به طور بالقوه فروش خود را افزایش دهید. اگر همچنان به جمع آوری کاربران جدیدی که به سایت شما دسترسی دارند و می توانند به راحتی از آن استفاده کنند، ادامه دهید، به احتمال زیاد برخی از کاربران را به مشتریان جدید تبدیل خواهید کرد. در نتیجه، تجزیه و تحلیل وب فقط ابزاری برای اندازه گیری آمار وب سایت نیست، بلکه یک ابتکار استراتژیک برای باز کردن پتانسیل کامل حضور آنلاین شما است.
و لازم است سرعت صفحات، بررسی خطاها، بررسی دقیق سایت و عوامل دیگر را بهطور کلی در دستور کار قرار داد. برای مثال قبل از اینکه یک سایت طراحی شود اولین مرحله آنالیز رقبا و تحقیق کلمه کلیدی است؛ که این تحلیل در روند کار نیز انجام میشود. با انجام یک تحلیل ساده شما میفهمید شرایط کنونی سایت در چه وضعیست، و آیا با اهداف شرکت همخوانی دارد یا خیر. و در صورتی که همپوشانی نداشته باشد، میتوانید با یک استراتژی مناسب در راستای اهداف شرکت اقدام کنید. این یک راه حل تجزیه و تحلیل همه کاره طراحی شده است، بنابراین بیش از 70 ویژگی را در یک مکان ارائه می دهد. این شامل تجزیه و تحلیل کاربر، تست a/b، نقشه برداری حرارتی، نظارت بر عملکرد، گزارش ایمیل، تجزیه و تحلیل قیف، نظرسنجی و موارد دیگر می شود.
تجزیه و تحلیل وب به شما کمک میکند تا درک بهتری از عملکرد وبسایت خود داشته باشید. با استفاده از این ابزارها میتوان شناسایی کرد که کدام صفحات بیشترین بازدید را دارند، کدام محتوا کاربران را جذب میکند و کدام بخشها نیاز به بهبود دارند. با ادغام هوش مصنوعی در استراتژی سئو خود، میتوانید یک مزیت رقابتی به دست آورید. هوش مصنوعی به شما کمک میکند تا محتوای بهینه شده برای موتورهای جستجو ایجاد کنید، کلمات کلیدی مناسب را هدف قرار دهید و عملکرد وبسایت خود را بهبود بخشید. هوش مصنوعی میتواند حجم زیادی از دادههای مشتریان را به سرعت تجزیه و تحلیل کند و به شما در ساخت وبسایتهای کارآمدتر کمک کند.
برای ادغام آسان با کتابخانههای ML و LLM میتوانید از این ابزار هوش مصنوعی استفاده کنید. یک هوش مصنوعی که وب سایت شما را تجزیه و تحلیل میکند و دادهها را به راحتی استخراج میکند. هدف اصلی Crazyegg این است که به وبسایتها کمک کند تا بفهمند بازدیدکنندگانشان چگونه در سایت حرکت میکنند و چقدر زمان میگذارند. این ابزار همچنین به شناسایی و اصلاح نقاط ضعف کمک میکند تا بازدیدکنندگان بتوانند به مشتریان وفادار تبدیل شوند. Woopra با استفاده از فناوری خود جزئیات و مشخصات تک تک مشتریان را در اختیار شما قرار میهد و اجازه میدهد سفر هر مشتری در سایت را از ابتدا تا انتها بررسی کنید.
وب سایت ها جزء ضروری بسیاری از سازمان ها هستند – از تجارت الکترونیک گرفته تا نهادهای دولتی. یک وب سایت موثر یک شرکت را به صورت دیجیتالی نشان می دهد و اغلب یکی از معدود راه هایی است که مخاطبان می توانند با یک برند تعامل داشته باشند. اگر می خواهید تعاملات خود را با مشتریان بهبود بخشید تا تعامل مکرر آنها با سازمان خود را تضمین کنید، ممکن است مهم باشد که چگونه تجزیه و تحلیل وب سایت انجام دهید. از طریق تجزیه و تحلیل وب دقیق می توانید تعیین کنید که کدام کلید واژه ها بازدیدکنندگان برای دسترسی به وب سایت شما استفاده می کنند. این بینش ها به شما امکان می دهد محتوای خود را مطابق با آن بهینه کنید و اطمینان حاصل کنید که برای جستجوهای مرتبط موقعیت خوبی دارید. برای ایجاد اکانت ، آموزش گوگل آنالیتیکس می توانید از مقاله آموزش تصویری گوگل آنالیتیس استفاده کنید.
از شنیدن راجع به شما تا خریداری سرویس یا محصولتان.اما در گذشته می بایست با مجموعه ای از فرضیه ها و هزینه و زمان بسیار، قیف فروش تهیه می شد. متن، تصاویر و موارد دیگر را اضافه کنید تا زمینه را در کنار داده های تحلیلی خود در بوم همه کاره به اشتراک بگذارید. داشبوردهای سفارشی داشبوردهای شخصی سازی شده خود را ایجاد کنید که فقط KPI های مورد علاقه شما را نشان می دهد. این به شما امکان می دهد تمام داده های مشتری خود را روی سرورهای خود نگه دارید و به شما امکان کنترل کامل بر حریم خصوصی و امنیت را می دهد. ادغام ها Google Analytics را با سایر ویژگی های گوگل مانند کنسول جستجو و ادوردز ادغام کنید. Fathom آن را مانند بسیاری از رقبای خود به شرکت های تبلیغاتی یا کارگزاران داده نمی فروشد و بعد از چند سال نیز آن را حذف نخواهد کرد.
اگر نسخه پولی این افزونه را انتخاب کنید، میتوانید ویژگیهای پیشرفتهای مانند آمار لحظهای برای مشاهده کاربران آنلاین فعلی و ردیابی UTM برای نظارت بر نتایج کمپینهای بازاریابی را فعال کنید. اگر به دنبال یک افزونه رایگان گوگل آنالیتیکس برای وردپرس هستید، Site Kit که یک افزونه ارائه شده توسط گوگل است را نباید از دست بدهید. بله این افزونه رسمی وردپرس از طرف گوگل است که به شما اجازه میدهد وبسایت خود را به خدمات مختلف گوگل از جمله گوگل آنالیتیکس متصل کنید. با فعال شدن این افزونه یک داشبورد آمار وبسایت در بخش مدیریت وردپرس شما اضافه میشود که منابع اصلی ترافیک سایت را نمایش میدهد. همچنین MonsterInsights مقالات، صفحات و محتوای برتر سایت شما را نشان میدهد تا بتوانید رفتار کاربران را بهتر درک کنید.
یک ابزار پیشرفته هوش مصنوعی که بیش از 100 پلتفرم داده را به طور همزمان تجزیه و تحلیل میکند. ابزار Codesquire AI یک دستیار هوش مصنوعی است که به مهندسان، تحلیلگران و دانشمندان داده کمک میکند و کد پیشنهاد میدهد. یک پلتفرم مستقل برای تجزیه و تحلیل عمیق مدلها و ارائهدهندگان API هوش مصنوعی. این دستیار هوش مصنوعی اطلاعات کلیدی را در برنامههای شما (دادهها) پیدا میکند، بینش ایجاد میکند و وظایف شما را با عوامل هوش مصنوعی خود خودکار کرده تا بهتر و سریعتر تصمیم بگیرید. این ابزارها میتوانند در مورد استراتژی کلمات کلیدی که رقبای شما در تبلیغات خود از آنها استفاده میکنند، جستجوهای ارگانیک و پولی و استراتژیهای لینکسازی خارجی آنها به شما اطلاع دهند.
مهم نیست که در صنعت گردشگری، سلامت یا فروش فعالیت میکنید، در هر حوزهای که مشغول بکار هستید آنالیتیکس توانایی دارد نمای کاملی از نحوه تعامل کاربران با محتوا و وبسایت شما را ارائه کند. هنگامی که به دادههای بازدیدکنندگان دسترسی پیدا کردید، میتوانید با تنظیم شاخصهای عملکرد کلیدی (KPI) و معیارها، این اهداف را اندازهگیری کنید. نصب یک پلتفرم تجزیه و تحلیل برای آنالیز سایت به شما شانس ممکن را برای دستیابی به اهدافتان میدهد. لیست زیر ده مورد از بهترین ابزارهای تحلیل سایت را در اختیار شما قرار میدهد. این ابزار قدرتمندی است که به شرکت ها کمک می کند تا به اهداف خود دست یابند و تجربه کاربری چشمگیری ارائه دهند. با درک نحوه تعامل بازدیدکنندگان با وب سایت شما، می توانید به طور مؤثر بهبودهایی را برای برآوردن بهتر نیازهای آنها ایجاد کنید.
بهترین انتخاب برای شما بستگی به نوع معیارهایی دارد که میخواهید ردیابی و تجزیه و تحلیل کنید – یعنی رفتار کاربر، تجربه کاربر، ترافیک، تبدیلها، رقبا، سئو، محتوا و غیره. میکس پنل یک راه حل تحلیلی انعطاف پذیر و مناسب برای توسعه دهندگان است. این طراحی شده است تا به شما کمک کند رفتار کاربر را در وب سایت یا برنامه تلفن همراه خود ردیابی کنید تا بتوانید تعامل کاربر را بهینه کنید. تجزیه و تحلیل Fathom بهترین انتخاب من برای بهترین ابزار تجزیه و تحلیل وب در بازار امسال است. این بسیار اخلاقیتر از سایر پلتفرمها است و رویکردی برای تجزیه و تحلیل حریم خصوصی دارد. من به شما خواهم گفت که هر ابزار تجزیه و تحلیل وب برای چه چیزی بهترین است و چه نوع داده هایی می توانند به شما در تجزیه و تحلیل کمک کنند.
مصاحبه ها با کاربران 1 به 1 ارتباط برقرار کنید تا نظرات آنها را در مورد تغییرات قبل از ایجاد آنها دریابید. معیارهای درآمد بینش هایی را در مورد رشد کسب و کار خود جمع آوری کنید و متوجه شوید که چقدر درآمد دارید. کشف نقاط سقوط و اصطکاک که ممکن است فروش شما را از دست بدهند را آسان می کند. البته، برای اینکه بتواند همه این کارها را انجام دهد، Kissmetrics به کوکی ها متکی است. بنابراین، معاوضه این است که این ابزار به اندازه ابزارهای دیگر حریم خصوصی نیست.
این پلن همه چیز از تجزیه و تحلیل دادهها، گزارشدهی، جمعآوری و مدیریت دادهها و موارد دیگر را پوشش میدهد. با این حال، یک نسخه پریمیوم غیررایگان به نام Google Analytics 360 نیز وجود دارد که برای شرکتهای بزرگتری که به هر چیزی که پلتفرم بازاریابی گوگل ارائه میکند نیاز دارند، مناسب است. از طرفی شرایط و ویژگیهای کسبوکار شما نیز میتواند در انتخاب بهترین ابزار آنالیز سایت تأثیرگذار باشد. برای مثال Google Analytics بهترین ابزار رایگان آنالیز وب و Hotjar بهترین ابزار تحلیل سایت برای کسبوکارهای کوچک است. ابزارهای بسیار زیادی برای بررسی وضعیت یک وبسایت وجود دارند که میتوانید از آنها در راستای بهبود کسبوکار اینترنتی خود بهره ببرید. ابزار آنالیز سایت خارجی نظیر Google Analytics و Similarweb سابقه طولانیتری نسبت به نمونههای ایرانی دارند.
Hexometer میتواند وبسایت شما را به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته نظارت کند و تمام مشکلات امنیتی را قبل از اینکه روی سایت و کاربران آن تأثیر بگذارد، شناسایی کند. یکی از مزایای این ابزار این است که نیازی به نصب نرمافزار ندارد زیرا Hexometer در فضای ابری کار میکند و نتایج را به صورت بلادرنگ ارائه میدهد. این یک پلتفرم عالی برای صاحبان وبسایتهایی است که میخواهند سایت آنها عملکرد مناسبی داشته باشد. Hotjar برای پروژههای شخصی و کسب و کار در هر اندازهای برنامههای خاصی دارد. اگر فقط به دنبال تجزیه و تحلیل در یک پروژه شخصی کوچک هستید، طرح رایگان اولیه گزینه عالی است. با این حال، اگر به امکانات بیشتری نیاز دارید، باید یکی از پلنهای غیررایگان را انتخاب کنید.
حتی می توانید داشبوردهایی برای توجه به مدیریت سرور و سرویس مشتری ایجاد کنید. Buffer یک نسخه رایگان ارائه می دهد که اگر تنها چند پروفایل شبکه ی اجتماعی دارید و پست های زیادی ندارید، کاملا سودمند است. بیشتر مدیران تجارت های کوچک با یک شبکه اجتماعی، می توانند از نسخه رایگان یا نسخه دیگر آن که ماهی ١٠ دلار است استفاده کنند. Buffer ابزاری معروف در میان مدیران شبکه های اجتماعی است که با اتکا به آن تعداد زیاد توییت ها، به روز رسانی ها و پست هایی که به صورت روزانه روی حساب شبکه های اجتماعی خود قرار می دهند را مدیریت کنند. همچنین باید مواردی مانند ویژگیها، قیمت، سهولت استفاده و ادغامها را هنگام بررسی گزینههای خود در نظر بگیرید. ضبط ها به روی شانه های بازدیدکنندگان خود نگاه کنید و ببینید که آنها هنگام مرور سایت شما چه می بینند.
این شامل همه چیز از اصول اولیه اکسل برای مبتدیان تا مفاهیم پیشرفته تر است. این سایت دارای تمرین ها و تست های تمرینی زیادی است که می توانید برای سنجش درک خود از آنها استفاده کنید. SQLBolt مقدمه ای جامع برای SQL (زبان کوئری ساختاریافته) ارائه می دهد. با مهارت های SQL، می توانید با پایگاه های داده رابطه ای برای پردازش و ساختار داده ها کار کنید. SQLBolt به شما یک پایه قوی در SQL می دهد، از اصول اولیه تا مفاهیم پیشرفته. رابط تعاملی آن به زبان آموزان اجازه می دهد تا با استفاده از دستورات SQL با پایگاه داده های واقعی کار کنند.
از مدلسازی آماری مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده میکند که میتوانید با استفاده از زبان انسان با آن تعامل داشته باشید. Tableau منابعی را در اختیار شما قرار می دهد تا داده های خود را اداره کنید، مطابقت دهید و به طور کارآمد مدیریت کنید. از ویژگیهایی که گوگل آنالیتیکس را به یک ابزار فوقالعاده تبدیل کرده، سازگاری آن با دیگر سرویسهای گوگل است. بنابراین شما به راحتی میتوانید آنالیتیکس را با ابزارهایی نظیر گوگل ادوردز(Google Adwords)، بلاگر(Blogger) یا یوتیوب ترکیب کنید. درواقع، آنالیتیکس را میتوان با هر ابزاری از گوگل که ترافیک و بازدیدها را کنترل میکند ترکیب کرد. همچنین ممکن است بخواهید جمع بندی آخرین آمار وب سایت ما را بخوانید تا ببینید سایت شما چگونه در برابر معیارهای صنعت قرار می گیرد و از این ابزارهای بهینه سازی وب سایت برای بهبود آن استفاده کنید.
همچنین می تواند به شما بگوید که برترین جمعیت شناسی و مکان های جغرافیایی مخاطبان چیست و بازدیدکنندگان وب سایت از چه دستگاه هایی استفاده می کنند. این یک علم دقیق نیست، اما اگر فقط می خواهید یک ایده تقریبی از اعداد ترافیک به دست آورید، معمولاً بسیار دقیق است. اگر میخواهید آمار ترافیک داخلی خود را ببینید، ابتدا باید تأیید کنید که مالک دامنه در Google Analytics هستید. اگر در حال تجزیه و تحلیل خود هستید خوب است خود وب سایت، اما اگر بخواهید رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید، چه؟ شما نمی توانید. تجزیه و تحلیل عمومی وب بینشهای بیدرنگ درباره بازدیدکنندگان وبسایت، اقدامات، پرشها، زمان در هر بازدید، محتوا و غیره ارائه میکند.
چیز مورد علاقه من در مورد Fathom Analytics این است که به کوکی ها متکی نیست، به این معنی که شما نیازی به استفاده از بنر رضایت کوکی در سایت خود ندارید.
اگر شما یک وب سایت داشته باشید اما بازدیدکنندگان خود را ردیابی نکنید، در این صورت بینش بهبود دائم آن را نخواهید داشت. اگر تجارت کوچک شما، فقط به وبسایتتان متکی باشد، این موضوع می تواند حتی تفاوت بین موفقیت و شکست شما باشد. این ابزار به شما امکان رصد وبسایتها، بلاگها و شبکههای اجتماعی را میدهد. علاوه بر این شما میتوانید گزارشهایی تنظیم کنید که به طور کامل مطابق با پارامترهای مورد نظر شما شخصیسازی شده باشند. چگونه یک سایت را تحلیل کنیم؟ فرقی نمیکند سایت شما با چه هدفی طراحی شده باشد. Countly هم طرحهای خود و هم برنامههای میزبانی ابری را ارائه میدهد، با قیمتگذاری بسته به تعداد کاربران فعال ماهانه (MAU) که به آنها خدمات میدهید.
هوش مصنوعی همچنین پیشنهاداتی در مورد چگونگی رفع مشکلات و بهبود عملکرد بخشهای مختلف سایت، مانند سرعت، امنیت و طراحی سایت ارائه میدهد. پلتفرم دیگری که میتوانید از آن برای تجزیهوتحلیل وبسایت خود استفاده کنید، میکس پنل (Mixpanel) است. این ابزار تجربه کاربری را میسنجد، آن را آنالیز میکند و به وبسایت شما در حفظ مشتریان کمک میکند. اگر میخواهید بدانید که چگونه مشتریان با سایت، محصولات و خدمات شما تعامل دارند تا رفتار آنها را بهتر درک کنید، ابزار آنالیز سایت Mixpanel گزینه مناسبی است. ابزار آنالیز سایت کلیکی (Clicky) یک پلتفرم تجزیهوتحلیل وب است که بیشتر از 13 سال قدمت دارد. این پلتفرم به صاحبان مشاغل اینترنتی کمک میکند تا اقدامات آنلاین خود را در هرلحظه نظارت کنند.
با نقشه برداری حرارتی، تست A/B، ضبط جلسات، تجزیه و تحلیل قیف و موارد دیگر، بینش عمیق تری درباره وب سایت و بازدیدکنندگان خود جمع آوری کنید. Mouseflow ویژگی های زیادی دارد، اما مورد علاقه من Session Replay است. Matomo یک ابزار تحلیل آمار وب سایت است که در حال حاضر در بیش از 190 کشور و با بیش از 1 میلیون کاربر فعال وجود دارد. این ابزار قدرتمندی است که به شما امکان می دهد کل مسیر کاربر را در وب سایت خود ردیابی کنید. گوگل آنالیتیکس قوی ترین پلتفرم برای تحلیل وب سایت در جهان است که حدود 30 میلیون وب سایت به طور فعال از آن استفاده می کنند.
Woopra با بسیاری از ابزارهای سازگار است و میتوانید برای بهینه سازی بهتر از این سازگاری استفاده کنید. پلتفرم SimilarWeb به شما کمک میکند تا ترندهای بازار را بشناسید و استراتژیهای بهتری برای افزایش فروش و موفقیت پیدا کنید. این پلتفرم جذب مشتری رقبای شما را اندازهگیری میکند تا بتوانید مقایسههای لازم را انجام دهید و ببینید چه اقداماتی را میتوان در کسب و کار پیاده سازی کرد و در کجا میتوان بهبودهای بیشتری انجام داد. SimilarWeb با توجه به هدف مورد نظر شما راهحلهای متفاوتی ارائه میکند، چه رشد کسب و کار شما از طریق بازاریابی باشد، چه کسب دانش بیشتر در مورد رقبا و صنعت مورد نظر باشد. برای موفقیت در هر کاری علاوه بر برنامهریزی برای آینده، نیاز است مسیری که تا کنون طی کردهایم را نیز بسنجیم.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری