خودرو mvm x22 پرو 2021-12-11
ام وی ام x22 پرو دنده ای X22 Pro MT ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی آخرین خودرو
در نمای جانبی، تفاوت خاصی بین ایکس ۲۲ معمولی و ایکس ۲۲ پرو دیده نمیشود که البته باتوجه به عدم تغییر نسل خودرو، طبیعی است. در تصاویر منتشر شده، رینگهای ۱۶ اینچ هم مثل سالهای قبل روی X22 پرو نصب شدهاند؛ اما تغییراتی جزئی در آینه بغلها دیده میشود. در نگاه اول شاخصترین تغییر ام وی ام x22 پرو نسبت به نسخه قبلی، برخورداری از چهره جدید و تا حدودی فانتزی است که به نظر میرسد از برخی محصولات کرهای مثل هیوندای کنا و دیگر تولیدات مطرح بینالمللی به عاریت گرفته شده باشد. چراغهای دیلایت نواری به حالت ابرویی جای چراغهای اصلی را گرفته و در پی آن چراغهای اصلی هم به میانه بخش جانبی سپر جلو منتقل شده است.
مصرف سوخت ترکیبی ام وی ام X22 پرو دنده ای هنوز اعلام نشده است اما با توجه به شباهت مشخصات فنی این خودرو با نسل اول، انتظار ثبت رکورد اقتصادی را در زمینه مصرف بنزین داریم. شتاب نسخه اتوماتیک ام وی ام X22 پرو حدود 14 ثانیه به دست آمده است و انتظار داریم نسخه دندهای چند ثانیه در زمینه شتابگیری بهتر عمل کند، هر چند حرکت دادن جثه 1.2 تنی با استفاده از موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی کار سادهای نیست. ام وی ام ایکس ۲۲ پرو خودرویی با ظاهر زیبا همراه با امکانات رفاهی مطلوب است که با قیمت مناسب در اختیار مشتریان قرار میگیرد. شرکت مدیران خودرو سیستم کنترل پایداری را به آپشن های این خودرو اضافه کرده که مزیت خوبی برای این خودرو به حساب میآید. X22 پرو نسخه فیس لیفت شده نسخه قبلی خود است که از لحاظ فنی نیز تغییرات گسترده ای کرده است. ایکس ۲۲ پرو به موتور سه سیلندر توربوشارژ یک لیتری که توان تولید ۱۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور را دارد مجهز شده است.
در نماهای جانبی ام وی ام x22 پرو دنده ای یک خط طراحی را مشاهده می کنیم که از قسمت گلگیر جلو شروع شده و تا قسمت چراغ های عقب کشیده می شود. این خودرو برخلاف تیپ اتوماتیک از موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی استفاده میکند. این افزایش قیمت را تا حدی میتوان به تغییر کامل موتور٬ گیربکس٬ داشبورد و طراحی بخش جلویی خودرو نسبت داد که نسبت به مدل قبلی بهبود یافته و حالا خودرویی مدرنترو جذاب تر را یادآور میشود. نکته دیگری که در نمای عقب ام وی ام x22 پرو دنده ای می توانیم به آن اشاره کنیم دو خروجی تزئینی و یا فیک اگزوز است که درون سپر عقب قرار گرفته و توسط دیفیوزر سپر به هم متصل شده اند. لازم به ذکر است که مجموعه مدیران خودرو طرح فروش خودروهای مونتاژی جدیدش را به دو صورت نقد و اقساط برگزار میکند و متقاضیان ثبت نام میتوانند به پایگاه اینترنتی این شرکت مراجعه نمایند.
قیمت ام وی ام X22 پرو
همچنین مایلیم تجربیات، دانستهها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راهگشاست، بدانیم. درودحدود آبان ۱۴۰۳ تحویل گرفتیم و از نمایندگی تا خونه متوجه خشکی زیاد شدیم ولی با عوض کردن لاستیک ها عالی شد.لاستیک های خودش خیلی بی کیفیت بودند. این تست در شرایط عادی بررسی شده و ارتباطی به تست های نفوذ صدا به کابین در شرایط آزمایشگاهی ندارد.
بیشتر که وارد جزئیات طراحی شویم، اول از همه در نمای جلو جلوپنجره بزرگ کهکشانی با چینش چراغها باعث جلب توجهاند. در دماغه این شاسی بلند همان جلوپنجره اصطلاحاً کهکشانی چری به چشم میخورد که به اشکال مختلف در محصولات امروزی آن مثل تیگو 8 پرو و فونیکس اف ایکس پیادهسازی شده است. چراغها هم بهشکل دو قسمته طراحی شدهاند؛ بخش بالایی را دیلایتهای باریک به خود اختصاص دادهاند و بخش پایینی را چراغهای اصلی. این سبک و سیاق طراحی را از کراس اوورهایی مثل جک/سهول K7 که در ایران با نام کی ام سی کی 7 عرضه میشود دیدهایم.
در واقع ایکس 22 پرو هم مشابه خیلی از محصولات چینی دیگر، علیرغم قیمت نسبتاً پایین، دارای شکل و شمایلی پر زرق و برق است که به مذاق خیلی از ایرانیها خوش میآید. قیمت ام وی ام X22 Pro اتوماتیک در حال حاضر چیزی حدود 1,070,000,000 میلیون تومان است. گرچه دامنه تحولات داخل ماشین x22 پرو گستردهتر است اما لزوما دلچسبتر به نظر نمیرسد. طراحان نیت خوبی برای ایجاد تحول و نوآوری در کابین قدیمی این خودرو داشتهاند، اما متاسفانه در عمل طرح داشبورد ام وی ام ایکس ۲۲ پرو خیلی جذاب و عامهپسند از آب درنیامده است. شیوه طراحی نامتقارن و استفاده نسبتا نابجا از اشکال هندسی و زوایای تند در داشبورد، موجب شده تا این بخش علیرغم بهرهمندی از الگوی جدید و خلاقانه، خیلی زیبا و مطابق با سلیقه مشتریان ایرانی احساس نشود.
عرضه خودروهای زیبا، مجهز و خوش قیمت راهکار اصلی نفوذ آنها است که این رویه را برای کشورهای در حال توسعه به خوبی اجرا کردهاند. در این شرایط برخی خودروسازان با اختراع سگمنت هاچبک کراس، تلاش کردند تا توجه این دسته از مشتریان را به خود جلب کنند. اکنون افرادی که به خرید کراساوورها علاقه داشتند اما از نظر بودجه در محدودیت بودند، میتوانستند با خرید هاچبک کراس برخی از نیازهای خود را پاسخ گویند. در این مطلب به بررسی یکی از همین هاچبک کراسها خواهیم پرداخت، خودرویی به نام ام وی ام X22 پرو که نسل جدید و نسخه بهبود یافته ام وی ام X22 محسوب میشود. این خودرو به یک موتور ۳ سیلندر ۱۲ سوپاپه با حجم ۹۹۸ سی سی مجهز است که میتواند ۱۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتنمتر گشتاور را به چرخهای جلو منتقل کند. چری تیگو 3X (ام وی ام X22 پرو) یک کراساوور کوچک شهری است که از سال 2016 روی خط تولید قرار دارد.
نمیتوان از کنار فرمان برقی جدید ایکس 22 پرو و سانروف آن نیز بهسادگی عبور کرد. جلوپنجره X22 PRO به رسم تولیدات جدیدتر کمپانی چری، از نوع کهکشانی است و طرح جدید سپر نیز آخرین ترفند خودروساز چینی برای جذابتر جلوه دادن ظاهر این کراس اوور نسبتا قدیمی محسوب میشود. چراغ های بالا که به صورت نواری قرار گرفته اند چراغ های روشنایی اصلی نیستند بلکه چراغ های روشنایی روز (day light) هستند که از نوع led هستند. چراغ های روشنایی اصلی در زیر چراغ های روشنایی روز و در سپر قرار گرفته اند که نوع چراغ ها بر خلاف نسخه اتومات X22 pro، از نوع هالوژنی است. این سبک از طراحی و نحوه قرار گیری چراغ ها، به تقلید از سبک طراحی خودروهای هیوندا انجام گرفته و جدا از اینکه چهره اسپرت تری را به خودرو می دهد، سطح و عمق نور دهی بیشتری نیز دارد. X22 دنده ای با اینکه یک خودرو اقتصادی محسوب می شود اما توانسته سطح امکانات به نسبت خوبی را با توجه به رده قیمتی ، در خود جای دهد و ارزش خرید خود را بالا ببرد.
فاصله محوری این خودرو ۲۵۵۵ میلیمتر است و به لطف سقف بلند این خودرو، سرنشینان فضای کافی در اختیار دارند. حجم فضای بار این خودرو معادل ۴۲۰ لیتر است که برای یک مسافرت کوتاه خانوادگی مناسب به نظر میرسد. تیگو ۲ یا مدیران خودرو امویام ایکس ۲۲، سال ۲۰۱۶ در چین رونمایی شد و به دلیل قیمت مناسب، با استقبال نسبی مواجه بود. در ایران هم، X22 به فروش قابل قبول رسیده است؛ چراکه ارزانترین خودرو با بدنهای شبیه کراساوور محسوب میشود و کمبودهایی مثل پیشرانهی ضعیف را کمرنگ نشان میدهد. این خودرو، اواخر سال ۲۰۲۰ تغییر چهره داد و در چین، تیگو 3X پلاس نامگذاری شد.
در ادامه به بررسی ایکس 22 پرو IE در زمینه مشخصات فنی، طراحی، امکانات و تجهیزات و قیمت میپردازیم. خودرویی که ما در ایران به نام ام وی ام ایکس 22 میشناسیم، در واقع کوچکترین کراساوور خانواده تیگو از سری محصولات چری است. این خودرو در بسیاری از بازارها با نام تیگو 2 شناخته میشود و البته تیگو 3x نیز لقب گرفته است، چرا که نسخه اسپرت تیگو 3 یا همان ام وی ام ایکس 33 به حساب میآید. البته این خودرو به طور همزمان کوچکترین کراساوور مدیران خودرو در ایران نیز به حساب میآید. نسل اول ام وی ام X22 خودرویی بود که برای جلب توجه مشتریان جوان و خانوادههای کوچک طراحی شده بود. استراتژی چری برای عرضه این محصول موفقیت آمیز بود و توانست کراساوور کوچک خود را در بسیاری از بازارهای صادراتی از جمله ایران، روسیه، کشورهای عربی و آمریکای لاتین عرضه کند.
مشخصات فنی، امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی ایکس ۲۲ پرو
در بخش پایین دنده دکمه های مربوط به تنظیمات مالتی مدیا ( خاموش و روشن کردن و تنظیم صدای سیستم صوتی ) و دکمه کنترل خودرو در سرازیری را می توانیم مشاهده کنیم. در این خودرو، فرمان از نوع کمکی برقی است و غربیلک فرمان به صورت دی کات است که حس اسپرتی را به راننده منتقل می کند. طراحی خودروهای اقتصادی همواره چالش برانگیز بوده است چرا که طراحان باید خودرویی جذاب را خلق کنند و در عین حال نیم نگاهی به کاهش هزینههای تولید داشته باشند. در حال که نسخه اصلی ام وی ام X22 با نیم نگاهی به ام وی ام X33s طراحی شده بود، طراحان چری تصمیم گرفتند تا برای ظاهر ام وی ام X22 پرو از هیوندای کونا الهام بگیرند. با توجه به تلاش طرف ایرانی برای عرضه جدیدترین محصولات چری، دور از انتظار نیست که در آینده نه چندان دور 3X پلاس نیز با نام ام وی ام X22 فیس لیفت راهی خیابانهای کشور ما شود. موتور بکار رفته روی ام وی ام X22 پلاس یک لیتری 3 سیلندر توربوشارژ است که نیروی خود را از طریق یک گیربکس CVT به چرخهای جلو تحویل میدهد.
بعد از اینکه پدال گاز mvm x22 pro را فشار دهید متوجه خواهید شد که علیرغم حذف یک سیلندر موتور، شتاب اولیه چندان تغییر نکرده و همان کارایی متعادل و متناسب با نیازهای شهری و خانوادگی را ارائه میدهد. ضمن آنکه گیربکس سی وی تی هم به صورت نرم و با دقت کافی نسبت به اشاره شما روی پدال گاز واکنش نشان میدهد و عملکرد نسبتا قابل قبولی را از خود به نمایش میگذارد. از نظر طراحی، ام وی ام X22 پرو نسبت به نسل قبلی خود بهروز تر شده و ظاهر اسپرتی و هوشمندتری به مشتریان عرضه میکند و مشتریان جوان، خصوصا در میان زنان توجه بیشتری به این خودرو داشتهاند. برای خریداران علاقهمند به خرید نقدی ایکس 22 پرو ام تی، مدیران خودرو شرایط فروش نقدی این خودرو را بهصورت استثنایی فراهم کرده است. با انتخاب خرید ایکس 22 پرو ام تی، شما نهتنها به راحتی خودروی خود را تحویل خواهید گرفت، بلکه از مزایای بیمه، گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش نیز بهرهمند میشوید. در ادامه به جزئیات شرایط فروش نقدی ایکس 22 پرو ام تی و مراحل خرید پرداخته خواهد شد.
این محصول مونتاژی مدیران خودرو یک کراس اوور ساب کامپکت است که فضایی فوقالعاده جمع و جور را در اختیار سرنشینان قرار میدهد. البته سه سرنشین بزرگسال به خوبی در صندلی عقب آن جا میگیرند، اما بهوضوح بهخاطر محدود بودن فضای سر در این ناحیه افراد قدبلند به هیچ وجه تجربه راحتی از نشستن داخل کابین این خودرو نخواهند داشت. هرچند در آینده احتمالا رهام (نسخه هاچ بک و کراس از شاهین سایپا) نیز در همین کلاس عرضه خواهد شد. موتور ۱.۰ لیتری جدید با آرایش سه سیلندر و توربو قادر به تولید ۱۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور است و این رقم را از طریق گیربکس ۹ سرعته ضریب متغییر پیوسته (CVT) به چرخ های جلو تحویل میدهد. این گیربکس در واقع با گیربکس مورد استفاده در آریزو ۵ فیس لیفت و آریزو ۶ مشترک است.
گرمکن صندلی جلو، ورود و استارت بدون کلید و آینههای بغل تاشو برقی که پیشتر در لیست امکانات مشاهده کردید، امکانات اضافه شده به تیپ IE ایکس 22 پرو هستند. در ادامه به معرفی و بررسی کامل مشخصات فنی، امکانات و طراحی MVM X22 Pro میپردازیم. در کنار این موضوع، در ادامه مطلب بررسی ایکس ۲۲ پرو، به تفاوت x22 pro اکسلنت و ie میپردازیم؛ همراه با ما بمانید. به همین دلیل مصرف سوخت مناسب و همچنین آلایندگی کمتر را در این خودرو شاهد هستیم؛ اما نباید انتظار شتاب بالایی از آن داشته باشید. دیگر تفاوت مهم نیز جایگزینی گیربکس 4 سرعته ایکس 22 با جعبه دنده 9 سرعته CVT در ایکس 22 پرو است که تجربه تعویض دنده نرمتر را برای شما به ارمغان میآورد.
در نمای جانبی این خودرو تنها ظاهر آینه های جانبی و طراحی رینگ های خودرو تغییر کرده و دیگر اجزا همچنان مانند نسخه قبلی است. گرافیک چراغ ها کمی تغییر پیدا کرده و یک نوار مشکی رنگ دو چراغ را به یکدیگر متصل کرده و همچنین طرح دیفیوزر نیز متفاوت شده است. از جمله امکاناتی که نسخه پرو دارد میتوان به گرمکن صندلی، آینههای جانبی تاشونده، سیستم فرمان برقی، سیستم کنترل حرکت در سرپایینی، سنسور نور، صفحه نمایش بزرگتر، نورپردازی زیر درها، تنظیم برقی جهت تهویه مطبوع و تصفیه هوای داخل کابین اشاره کرد. از دیدگاه نگارنده، مهمترین تغییر در نمای داخلی X22 پرو، مرتبط با فرمان و پنل پشت آن است. فرمان اسپرت با چند کلید لمسی و فیزیکی، همراه طرح D شکل، حس اسپرت ایکس ۲۲ جدید را افزایش میدهد.
نام اصلی این خودرو تیگو ۲ پرو بوده که در سالهای اخیر توسط کمپانی چینی چری به بازار جهانی عرضه شده است. شرایط فروش ایکس 22 پرو ام تی از نمایندگی 777 به دلیل مزایای متعدد، یکی از بهترین گزینهها برای خریداران این خودرو محسوب میشود. نمایندگی 777 با سابقه درخشان در فروش و ارائه خدمات به مشتریان، در سه سال اخیر بهعنوان یکی از برترین نمایندگیهای کشور شناخته شده است. این موفقیت حاصل تلاشهای مستمر و استفاده از تیمی متخصص و کارآمد بوده که همواره در تلاش برای جلب رضایت مشتریان هستند. هچنین یک جلوپنجره 6 ضلعی بزرگ در جلو قرار داده شده که در وسط آن لوگوی MVM قرار داده میشود.
فاصله بین دو محور در این خودرو نسبت به رقبا بازتر است و این موضوع به افزایش راحتی سرنشین کمک میکند. رینگهای 5 پر 16 اینچی دو رنگ و دور گلگیرهای پهن پلاستیکی که با هدف اسپرت شدن خودرو، از دیگر عناصری هستند که حس اسپرتی و کراس را در ذهن بیننده تقویت میکنند. من مرتضی قانع هستم، متولد 1373 در اراک، دانش آموخته مهندسی کامپیوتر و مدیریت بازرگانی. سال 1396 کار خودم را در حوزه تولید محتوا در زمینههای خودرو، فناوری و نظامی آغاز کردم.
رقبای ام وی ام X22 پرو دنده ای در بازار
پس از موفقیت فروش نسل پیشین خودرو ایکس ۲۲ شرکت مدیران خودرو تصمیم گرفت تا با عرضه نسل جدید این محصول همچنان صدرنشین فروش کراساوورهای اقتصادی بازار باقی بماند، از این روی در سال ۱۴۰۰، X22 Pro AT را به بازار خودروی کشورمان معرفی کرد. به لطف طراحی زیبا و جوانان پسند این محصول شرکت چری توانسته است تا ایکس ۲۲ پرو را به سایر نقاط جهان از جمله آمریکای جنوبی به فروش برساند. ایکس ۲۲ پرو اتوماتیک و دندهای تنها در بخش مشخصات فنی و امکانات رفاهی با یکدیگر تفاوتهایی دارند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. این هاچبک کراس به لطف طراحی زیبا، ابعاد مناسب و همچنین امکانات مطلوب موفق شد تا نظر بسیاری از اقشار مختلف را نسبت به خود جلب کند. نسخه جدید این خودرو با نام ام وی ام X22 پرو مدتی است که وارد ایران شده است و اکنون مدیران خودرو قصد دارد تیپ ارزانتر آن را با نام ام وی ام X22 پرو دنده ای به بازار عرضه کند.
در این محدوده قیمتی، یکی از معدود رقبای صفرکیلومتر این خودرو را باید جک S3 کرمان موتور دانست که با کمی اختلاف رسماً 910 میلیون تومان قیمت خورده است. این کراس اوور مدیران خودرو برای کسانی که به دنبال یک کراس اوور در این محدوده قیمتی با امکانات قابل قبول، چهره جدیدتر و مصرف بهینه سوخت هستند میتواند گزینهای راضیکننده باشد. مشخصات فنی این خودرو شامل یک پیشرانه 998 سی سی توربوشارژ به همراه جعبه دنده سی وی تی است و قدرت موتور به چرخهای جلو انتقال داده میشود. پیشرانه مذکور تحت مهندسی موسوم به AVL ساخته شده و سه سیلندری است و میتواند حداکثر قدرت 101 اسب بخار و گشتاور 150 نیوتنمتر را تولید کند. جعبه دنده ام وی ام X22 پرو IE نسل جدید جعبه دندههای گروه چری است و دو قابلیت تیپ ترونیک و تعویض دنده مصنوعی تا 9 سرعته دارد.
سهند بخریم یا اطلس؟ مقایسه اطلس و سهند
شاید با خود بگویید که این همان موتور نصب شده بر روی ام وی ام x22 است اما با اینکه این موتور از لحاظ اعداد و ارقام شبیه به ام وی ام X22 است اما قدرت و گشتاور نهایی بیشتری را تولید می کند. ام وی ام x22 پرو دنده ای یکی از محصولات شاخه ام وی ام از شرکت مدیران خودرو است که در واقع نسخه اقتصادی از X22 پرو اتوماتیک به حساب می آید. با این حال از نظر جنس متریال به کار رفته درون کابین همچنان با پلاستیک نسبتا خشک مواجه هستیم که بخشی از کاراکتر ایکس ۲۲ پرو به عنوان یک کراس اوور اقتصادی محسوب میشود.
با گذشت حدود چهار سال از زمان معرفی این خودرو، چری در حال آمادهسازی نسخه فیسلیفت 3X یا همان ام وی ام X22 فیس لیفت است. در روزهای گذشته تصاویری مبهم و نسبتا بیکیفیت از این نسخه انتشار پیدا کرده بود، اما اینک یکی از سایتهای چینی تصاویر باکیفیتتری را در اختیار مخاطبین خود قرار داده است. در نمای عقب تغییرات کمتری دیده میشود و از همان چراغهای قبلی استفاده شده اما زیر سپر از یک دیفیوزر نمایشی استفاده شده که بسیار شبیه به چری تیگو 5 است. در بخش طراحی نمای جلو خودرو به طور کلی عوض شده که شامل چراغها، جلوپنجره و سپر جلو است. همچنین به لحاظ رفاهی ترمز پارک برقی اتوهلد در کنار فرمان برقی به این خودرو اضافه شده است. از دیگر امکاناتی که این کراس اوور بدان مجهز است میتوان به 2 کیسه هوا برای سرنشینان جلو، سیستم صوتی با نمایشگر 9 اینچی و قابلیت اندروید میرورلینک، تعداد 4 بلندگو داخل کابین و بلوتوث اشاره کرد.
همچنین حجم نفوذ صدا به کابین این محصول ام وی ام تا حدی زیاد است و شاید برای بسیاری مورد پسند نباشد. همچنین از دکمه های روی فرمان می توان تنظیمات مربوط به مالتی مدیا و کروز کنترل را انجام داد. صفحه کیلومتر X22 پرو دنده ای از نوع آنالوگ است و ما بین عقربه های مربوط به کیلومتر شمار و دور موتور ، کامپیوتر کوچک سفری قرار گرفته است که اطلاعاتی نظیر میزان دمای آب، میزان بنزین و راهنمای تعویض دنده را به ما می دهد. رویه صندلی ها از جنس چرم مصنوعی است که از تریم های مشکی و نسکافه ای در آنها استفاده شده است و چرم ها کیفیت مناسبی دارند. شایان ذکر است که صندلی های جلو به صورت دستی تنظیم می شود و قابلیت پر کردن گودی کمر برای راننده وجود دارد.
این اعداد نشان دهنده آن است که ام وی ام X22 پرو دندهای نسبت به نسخه اتوماتیک قدرت بیشتری داشته اما گشتاور کمتری را تولید می کند. ام وی ام X22 پرو دنده ای از ظاهری شبیه به نسخه اتوماتیک بهره میبرد و بنابراین تغییری بین این دو تیپ مشاهده نمیشود. همانطور که اندکی پیش اشاره کردیم، ام وی ام ایکس 22 پرو در واقع نسخه فیس لیفت نسل اول این خودرو به حساب میآید. طراحان چری برای خلق ظاهر ام وی ام X22 پرو نیم نگاهی به کراساوورهای کوچک کرهای از برند هیوندای داشتهاند. چراغهای روشنایی اصلی که در نسل اول بزرگ و مربعی شکل بودند، اکنون با نواری از دیلایتها جایگزین شدهاند. چراغهای روشنایی اصلی نیز به قسمتهای جانبی سپرها منتقل شدهاند که درون یک محافظ پلاستیکی مشکی رنگ مخفی هستند.
این خودرو ۱۱۶ اسب بخار قدرت و گشتاور ۱۴۳ نیوتن متر را از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل کند. سیستم تعلیق جلو این خودرو از نوع مک فرسون و سیستم تعلیق عقب از نوع توییست بیم است که با توجه به اقتصادی بودن این ماشین سواری نرم و قابل قبولی را به وجود میآورد. ام وی ام X22 پرو در بخش فنی بزرگترین تفاوت را با نسخه اتوماتیک داشته و خودرویی قوی تر با استهلاک کمتر است. این خودرو به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی مجهز شده که می تواند حداکثر ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۳ نیوتن متر گشتاور را تولید کند.
اتوبوسهای برقی زاکانی، دیزلی از آب درآمد!
اما پیشرانه توربوشارژ با حساسیت بیشتر نسبت به بنزین و قیمت نسبتا بالای ایکس۲۲ پرو را هم میتوان در رده نکات منفی این خودرو دستهبندی کرد. شرکت مدیران خودرو در راستای ارائه یک محصول کراس اوور کوچک و ارزانقیمت جهت مقابله با رقبایی مثل لیفان x50، تصمیم گرفت ام وی ام x22 یا چری تیگو ۳ ایکس را در سال ۹۶ به فهرست تولیدات خود اضافه کند. ایکس ۲۲ طی این سالها تا حد زیادی در بازار خوش درخشیده و کمابیش توقعات مشتریان را از یک کراس اوور کوچک برآورده ساخته است.
بنابراین مهمترین انتقاد ما نسبت به ظاهر x22 pro، همین عدم تحول نمای عقب است که میتوانست امروزیتر باشد و آتش انتقادات را با آب سرد خود تا حد زیادی فرونشاند. یک خط طراحی دیگر در قسمت پایین درب ها قرار دارد که از درب سرنشینان جلو شروع شده و در انتهای درب سرنشینان عقب پایان می یابد. در نمای کناری X22 پرو دنده ای می توانیم رینگ های ۱۶ اینچی آلومینیومی را مشاهده کنیم که رینگ ها طراحی اسپرت دارند و استفاده از ترکیب رنگ های مشکی و نقره ای بر زیبایی آن افزوده است. تقریبا یک سال و نیم پیش بود که گروه خودروسازی مدیران خودرو به واسطه فروش بالا محصول MVM X22، MVM X22 Pro را روانه بازار کرد، که بار دیگر مدیران خودرو میزان فروش خوبی را با این محصول تجربه کرد.
همچنین به دلیل بهرهمندی از سیستمهای کنترل پایداری، تعادل خودرو در عبور از پیچها بهتر شده اما همچنان در سرعتهای بالا بادیرول و تکانهای جانبی دور از انتظار نیست. قدرت ترمزها نیز میتواند در شرایط عادی متناسب و تا حد زیادی اطمینانبخش برآورد شود. در ظاهر خودرو، چراغهای روز (دیلایت) و راهنماها روی یک نوار اریب و باریک قرار گرفتهاند و جلو پنجره کهکشانی که مشابه آن را در مدلهای تیگو 7 پرو و تیگو 8 پرو هم دیدهایم. در مورد وضعیت جعبه دنده X22 پرو MT باید گفت که تغییر وضعیت دسته دنده در این خودرو نرم انجام می شود. اما تا حدی کلاچ این محصول ام وی ام سفت است و به خاطر ضرایب دنده، گاهی در ترافیک های شهری به تعداد زیادی تعویض دنده نیاز است. اما می توان گفت که هماهنگی موتور و گیربکس در این خودرو بهتر از نمونه های قبلی انجام شده است.
در نمای کناری، مطابق با رویکرد نسخه قبل از فیس لیفت در طراحی، چند خط ساده با پنلهای مشکی دور گلگیرها و قسمت رکاب قابل مشاهدهاند. در ناحیه عقب هم همان چراغهای 5 ضلعی نسخه پیش از فیس لیفت قرار گرفتهاند که یک نوار آنها را به هم متصل میکند؛ اینکه آیا این نوار به خوبی با چراغها ادغام شده یا خیر، خود جای بحث دارد. در این فیس لیفت صرفاً نمای جلو تغییر محسوسی را تجربه کرده و نمای کناری و عقب همچنان دستنخورده ماندهاند. هرچند از یک فیس لیفت نمیتوان توقع ایجاد تغییری اساسی در طراحی داشت، طراحی ناحیه عقب این شاسی بلند چینی به نوعی ناهماهنگ با ناحیه جلو به نظر میرسد و حداقل نیاز به بازنگریهایی جزئی در آن وجود دارد.
چراغ ترمز هم به وسط سپر عقب منتقل شده است تا کارایی و زیبایی بیشتری داشته باشد. بدون شک، فیسلیفت تیگو ۲ به مدل جدید، ظاهر خودرو را بهبود داده و جذابتر کرده است. البته در مدل اصلی هم، طراحی نمای روبرو با توجه به ابعاد و برند چینی سازنده خودرو، رضایتبخش بود اما برای مدل پرو، تغییر چهر آنچنان خوب انجام شده که انگار تغییر نسل اتفاق افتاده است. اما در اوایل سال ۱۴۰۱ شاهد نسخه IE ایکس ۲۲ پرو در بازار بودیم که سه آپشن استارت دکمهای، گرمکن صندلیهای جلو و آینههای جانبی تاشونده برقی به آن اضافه شده بود. وقتی وارد کابین X22 پرو دنده ای می شوید، با فضایی جذاب تر از قبل مواجه هستید. اما باید بدانید که کیفیت آنچنان بهتر نشده و همان سبک اقتصادی به شما ارائه شده است.
برای تعلیق هم در نواحی جلو و عقب به ترتیب سیستم مک فرسون و میله پیچشی استفاده شده است. ام وی ام ایکس ۲۲ یا در اصل تیگو 3x بر اساس هاچ بک چری A13 یا فولوین 2 که در ایران به نام ام وی ام ۳۱۵ میشناسیم توسعه پیدا کرده است و بهعنوان نسخه کراس اوور بلوغ یافته ام وی ام ۳۱۵ در نظر گرفته میشود. اگر با دقت نگاه کنید، احتمالا متوجه بازطراحی سپر عقب خواهید شد که حالا شبرنگهای قرمز افقی و ادوات نقرهای رنگ با دو حفرهی ظاهری در طرفین دارد.
با این حال اگر سطح انتظارات شما از ام وی ام X22 پرو در حد یک هاچبک کراس اقتصادی باشد، این خودرو میتواند در حد توان خود نیازهای شما را برطرف کند. قوای محرکه X22 pro یک موتور سه سیلندر توربوشارژ یک لیتری است و گیربکس آن از نوع ۹ سرعته CVT می باشد اما در نسخه X22 PRO MT قوای محرکه چهار سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی است و گیربکس آن ۵ سرعته دستی است. چراغ های روشنایی اصلی در نسخه اتومات از نوع LED بوده اما در نسخه دنده دستی از نوع هالوژنی است. ترمز دستی در نسخه اتومات به صورت برقی و در نسخه دنده دستی به صورت مکانیکی است. ایکس ۲۲ پرو در مقایسه با سایر خودروهای اقتصادی ظاهری جذابتر دارد و بسیار جوان پسند است.
X22 Pro MT
امویام X33 کراس در واقع چری تیگو 2 پرو مدل 2023 است که تیپ متفاوتی از تیگو 2 پرو یا همان امویام X22 پرو به حساب میآید. این خودرو از نظر فنی کامل شبیه امویام X22 پرو است اما در بخش طراحی داخلی، طراحی خارجی و امکانات از آن بهتر است. مشتریان هماکنون میتوانند با شرکت در شرایط فروش ام وی ام، این خودرو را خریداری نمایند.
تعیین قیمت ام وی ام ایکس 22 پرو دنده ای در بازار
ارگونومی کابین X22 پرو دنده ای تا حد قابل قبولی مناسب است و از سویی دید راننده به بیرون خوب ارزیابی می شود. فضای پا و سر برای سرنشینان ردیف جلو منطقی بوده و در بخش عقب آنچنان با کابین جاداری طرف نیستیم. در بخش کنسول، در قسمت بالای داشبورد از پلاستیک خشک اما با طرح چرم دوزی شده و از پلاستیک های بافت دار استفاده شده است. در بخش میانی کنسول از پلاستیک پیانویی استفاده شده است که در مرکز آن سیستم مالتی مدیا ۹ اینچی و کلید های مربوط به سیستم تهویه مطبوع قرار دارد. از نکات مثبتی که در طراحی کابین ام وی ام X22 پرو MT می توان اشاره کرد این است که به جهت سهولت دسترسی به سیستم مالتی مدیا توسط راننده، سیستم مالتی مدیا به صورت زاویه دار به سمت راننده قرار گرفته است.
در بخش کابین با اینکه از پلاستیک خشک استفاده شده است اما سعی شده است با استفاده از المان ها و طرح های مختلف ، حس اقتصادی بودن به سرنشینان القا نشود. طراحی متریال مورد استفاده در رو دری های این خودرو را می توانیم به سه بخش تقسیم کنیم. در بخش میانی رودری ها از رویه چرم مصنوعی، هماهنگ با تریم استفاده شده در داخل کابین هستند و در بخش پایین رو دری ها نیز مانند قسمت بالا از پلاستیک خشک استفاده شده است. داشبورد این خودرو به سبک محصولات اسپرت به صورت درایو سنتر طراحی شده تا علاوه بر ارگونومیک بودن طراحی درون کابین، بر زیبایی آن نیز افزوده شود.
طراحی بیرونی X22 Pro MT
البته ذات گیربکسهای سی وی تی با شتابگیری مهیج چندان تناسبی ندارد و شما هم نباید انتظار عملکردی در حد انواع دوکلاچه و یا اتوماتیک مجهز به تورک کانورتور از این جعبه دنده داشته باشید. شتاب صفر تا صد ام وی ام ایکس ۲۲ پرو چیزی حدود ۱۴ ثانیه ذکر شده که قاعدتا پاسخگوی انتظارات خانوادگی خواهد بود. در ادامه یک بررسی جامع درباره تغییرات ظاهری، مشخصات فنی X22 PRO ، آپشن های ایکس ۲۲ پرو و کلیه جنبههای ظاهری و باطنی این کراس اوور شهری کوچک خواهیم داشت. ام وی ام X22 پرو دنده ای را می توان خودرویی بهتر از X22 دنده ای قدیمی دانست. همچنین فناوری پیشرانه ها بهبود یافته و این پیشرانه استهلاک کمتری نسبت به نمونه های توربو شارژ دارد. اما باید بدانیم که شاید تعویض دنده های این خودرو برای ما جذاب نباشد و کیفیت متریال کابین X22 پرو دنده ای نتواند نظر ما را جلب کند.
{ثبت نام ایکس 22 پرو ام تی، جدیدترین شرایط خرید
|}در نمای جلو چراغهای دی لایت به جای چراغهای اصلی قرار گرفته و در بخش میانی سپر جلو نیز چراغهای اصلی قرار دارند که زیبایی خاصی به این کراساوور بخشیده است. همچنین جلوپنجره الماس نشان با تم کهکشانی این محصول چشم هر بینندهای را به خود محصور میکند. ام وی ام X22 پرو در واقع فیس لیفتی از ام وی ام X22 معمولی بوده و از نظر ظاهری تفاوتهای بزرگی مخصوصا در نمای جلو نسبت به نسخه قدیمی پیدا کرده است. در بخش جلوی خودرو شاهد سبک طراحی جدیدی هستیم که در آن چراغ های مخصوص روز به صورت یک نوار LED کشیده و باریک در بالاترین بخش قرار گرفته و چراغ های اصلی بر روی سپر منتقل شده که در نسخه دندهای از نوع هالوژنی است. جلو پنجره خودرو نیز ظاهر بزرگتر و زیباتری پیدا کرده که در بیشتر کراس اوورهای جدید مدیران خودرو و فونیکس قابل مشاهده است. امویام X33 کراس چهارمین نسخه این کراساوور محبوب و پرفروش در ایران به حساب میآید.
پیشرانه 1.5 لیتری میتواند 116 اسب بخار را در اختیار راننده قرار دهد و گشتاور اعلام شده این موتور نیز 143 نیوتن متر است. نیروی موتور از طریق گیربکس 5 سرعته دستی (MT) به چرخهای جلو منتقل میشود و طبق اعلام کمپانی، شتاب صفر تا صد ام وی ام X22 پرو با 1200 کیلوگرم وزن، حدود 12.5 ثانیه است. برای علاقهمندان به خرید خودروهای مدرن، ایکس 22 پرو ام تی یکی از گزینههای جذاب و پرطرفدار در بازار است. مدیران خودرو با ارائه شرایط فروش نقد و اقساط جذاب، فرصت مناسبی را برای خریداران فراهم کرده است تا با توجه به نیاز و بودجه خود، اقدام به خرید کنند. با ارائه شرایط فروش نقد و اقساط ایکس 22 پرو ام تی توسط مدیران خودرو، شما میتوانید از شرایط ویژه نقدی و امکانات پرداخت اقساطی بهرهمند شوید. در ادامه، جزئیات بیشتری در مورد شرایط فروش ایکس 22 پرو ام تی و طرحهای مختلف فروش نقدی و اقساطی آن بررسی میشود.
{ایکس 22 پروX22PRO
|}این سبک طراحی اخیرا در بسیاری از خودروهای آسیایی همچون لاماری ایما و کی ام سی K7 نیز مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین اگر همانطور که در بالا اشاره شد، خودروهای وارداتی باکیفیت از برندهای معتبر در رنج قیمت ایکس ۲۲ پرو حضور پیدا کنند، آن وقت نمیتوان مشتریان را به خرید این خودرو با قیمت فعلی توصیه کرد. به طور کل مصرف سوخت پایین، طراحی ظاهری مدرن، توان فنی متعارف، عملکرد مناسب گیربکس و صندلی راحتتر، از مزیتهای این کراس اوور جدید نسبت به نسخه قبلی به حساب میآیند.
قوای محرکه X22 pro MT یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۴ سیلندر و ۱۶سوپاپ است نهایت قدرت ۱۱۶اسب بخار و گشتاور نهایی ۱۴۳ نیوتن متر را به وسیله گیربکس ۵ سرعته دنده دستی به چهار جلو منتقل می کند. فرمانی برقی (EPS) یکی از امکانات ایکس ۲۲ پرو است که تجربه لذت بخشی از رانندگی را به شما ارائه میدهد، این قابلیت امنیت سرنشینان خودرو را افزایش میدهد. از دیگر امکانات این مدل کراساوور جوان پسند، میتوان به سیستم Auto hold اشاره نمود که کاربرد این آپشن برای جلوگیری از خستگی پای راننده در ترافیک، صرفهجویی در مصرف سوخت و فراهم کردن راحتی بیشتر برای راننده میباشد. به عبارتی راننده دیگر نیازی به گرفتن و رها کردن ترمز به صورت مداوم در ترافیک ندارد، همچنین این سیستم از حرکت ناخواسته خودرو در سرازیری نیز جلوگیری میکند.
این خودرو در واقع نسخه فیسلیفت نسل اول به حساب میآید اما از نظر فنی تغییرات گستردهای در آن پدید آمده است. مدیران خودرو نسل دوم این محصول را نیز با نام ام وی ام X22 پرو از مدتی پیش به بازار عرضه کرد که از ترکیب موتور یک لیتری سه سیلندر توربو و گیربکس CVT بهره میبرد. حال با توقف تولید نسل اول ایکس 22، نسل دوم این خودرو با گیربکس دندهای نیز به بازار عرضه خواهد شد. ام وی ام X22 پرو دنده ای یکی از کراساوورهای مقرون به صرفه و کوچک بازار ایران خواهد بود که انتظار میرود در آینده نه چندان دور، موفقیت نسل اول این خودرو را تکرار کند. سانروف، یکی دیگر از آپشنهای ایکس ۲۲ پرو است که لذت دیدن آسمان بالای سر را به راننده ارائه میکند و برای تهویه هوا کاربردی است. سیستم کنترل فشار باد لاستیک (TPMS) یکی دیگر از آپشنهای این محصول مدیران خودرو است.
موتور توربو ۱.۰ لیتری جدید ام وی ام مانند سایر موتورهای توربو موجود در بازار ایران به بنزین با کیفیت و ترجیحا سوپر نیازمند است. این درحالیست که موتور ۱.۵ لیتری قبلی که با ۳۱۵ یکسان بود٬ به سبب تکنولوژی سادهتر خود٬ حساسیت کمتری نسبت به کیفیت بنزین داشت. چنین رقمی در مقام مقایسه با سایر خودروهای موجود در بازار٬ رقم مناسبی محسوب میشود اما در استانداردهای جهانی عملکردی کاملا معمولی برای سیستم ترمز محسوب میشود. وسط داشبورد این خودرو یک نمایشگر لمسی کوچک 9 اینچی در پنلی با تریم مشکی پیانویی جا گرفته و موقعیت آن متمایل به راننده است تا رانندگانی که امکان دارد کار با سیستم مولتیمدیا حین رانندگی حواسشان را پرت کند، دیگر از این بابت نگرانی نداشته باشند. تعداد کلیدهای گردان کاهش یافته و حالا فقط دو مورد برای تنظیم شدت باد و کنترل میزان گرمایش یا سرمایش نصب شده است.
استقبال از ام وی ام X22 در نسخه های مختلف به حدی بود که مدیران خودرو تصمیم گرفت تا نسل جدید این هاچ بک کراس را نیز به سبد محصولاتش اضافه کرده و آن را جایگزین نسخه های قبلی کند. نسل جدید این خودرو ام وی ام X22 پرو نام گرفت و مدیران خودرو در گام اول نسخه اتوماتیک آن را وارد بازار کرد. سرانجام پس از چند ماه از حضور نسخه اتوماتیک X22 پرو، مدیران خودرو نسخه MT یا همان نسخه دندهای این خودروی پرطرفدار را هم معرفی کرد تا بتواند سهم فروش بیشتری در این سگمنت را از آن خود کند.
از سوی دیگر جک S3 به عنوان تنها رقیب مستقیم MVM X22 PRO نیز متاسفانه اخیرا افزایش قیمت را تجربه کرده و حالا (اذر 1400) ۵۲۸ میلیون تومان قیمت دارد. از این رو در بازاری کم رقیب شرکتهایی مانند مدیران خودرو و کرمان موتور میتوانند قیمتهای دلخواه خود را به بازار دیکته کنند. این شرایط احتمالا تا قبل از عرضه رسمی نسخه هاچ بک شاهین (آریا) به عنوان یک خودرو کراس داخلی یا نسخه داخلی سازی شده پژو ۲۰۰۸ در سال آینده ادامه خواهد داشت. از جمله رقبای مستقیم ام وی ام X22 پرو دندهای خودروهایی نظیر پژو ۲۰۷ پانوراما دندهای، نسل قبلی ام وی ام X22 در نسخه دندهای و همچنین خودروهای کارکرده ای مانند ساندرو استپ وی هستند. همانطور که اشاره کردیم تا کنون ام وی ام X22 پرو دندهای ارزان ترین خودروی مدیران خودرو بوده و با توجه به سابقه خوبش می توان آن را یک رقیب بزرگ برای خودروهای داخلی دانست.
ام وی ام ایکس 22 ترکیبی از ظاهری مناسب به همراه امکانات رفاهی مطلوب را در اختیار مشتریان قرار میداد. مدیران خودرو مدتی بعد نیز سیستم کنترل پایداری را به آپشنهای این خودرو اضافه کرد. موتور X22 پرو دنده ای دارای موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی است که از ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ تشکیل شده است.
با این حال نسل دوم آن یعنی ام وی ام X22 پرو دنده ای با هیچکدام از خودروهای یاد شده روبرو نیست و تنها هاچبک کراس بازار در این محدوده قیمتی محسوب میشود. البته اگر سایپا نسخه دندهای سایپا اطلس را طی مدتی کوتاه به بازار عرضه کند، این دو خودرو به رقیب یکدیگر تبدیل خواهند شد. با این حال تا زمان عرضه یک رقیب جدی، ام وی ام X22 پرو دنده ای در بازار یکه تازی خواهد کرد. اگر از ظاهر بدون تغییر ام وی ام X22 پرو در نمای جانبی و عقبی دلسرد شدهاید، لازم نیست نگران باشید چرا که در کابین این خودرو مشخصههای جدیدی انتظار شما را میکشند. طراحی داخلی ام وی ام X22 پرو در مقایسه با نسخه قبلی به کلی متفاوت است و جلوهای شبیه به محصولات جدید این شرکت همچون آریزو 5 فیسلیفت دارد. آذر ماه سال گذشته مدیران خودرو MVM X22 PRO را به شکل رسمی معرفی و قیمت نهایی آن را برای نخستین بار اعلام کرد.
طراحی کلی کابین شامل داشبورد و مجموعه نشانگرهای سرعت سنج و دورسنج موتور به همراه مانیتور ۹ اینچی در بخش مرکزی به کلی تغییر کرده و نسبت به مدل قدیمی کاملا به روز و ارگونومیک به نظر میرسد. نسخه اکسلنت PRO ماشین ام وی ام X22 در اردیبهشت ماه امسال از بهایی برابر با ۶۵۰ میلیون تومان در بازار آزاد برخوردار بوده است. این در حالی است که این خودرو در حال حاضر و در زمان نگارش این نوشته (آذر ۱۴۰۱) بهایی برابر با ۷۱۳ میلیون تومان دارد. اختلاف قیمت این خودرو در بازار آزاد و کارخانه در حال حاضر رقمی بیش از ۱۱۰ میلیون تومان است که یک سود نسبتا خوب برای دلالان بازار خودرو محسوب میشود. اسب بخار فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ با محور تست و بررسی ویدیویی خودروها آغاز کرد. این رسانه در همان سال پایگاه خبری خودرو را در فضای وب تاسیس کرد و با انتشار اخبار مختلف صنعت خودرو، شاخه های فعالیت خود را گسترش داد.
در حال حاضر پایگاه خبری اسب بخار یکی از پرمخاطب ترین رسانه های صنعت خودرو در ایران است و به صورت روزانه به اخبار و حواشی آن می پردازد. چری علاوه بر تولیدات اختصاصی با برند خود، برای شرکتهای مطرح دنیا، مثل جگوار و لندروور، خودرو مونتاژ میکند. محصولات چری علاوه بر چین و ایران، در کشورهای روسیه، ترکیه، مراکش، مصر، برزیل، شیلی و آفریقای جنوبی عرضه میشوند. خودروسازی چری، در شهر ووهو استان آنهوی (Wuhu, Anhui Province) کشور چین فعالیت میکند. این شرکت در سال ۱۹۹۹ بنیان نهاده شد و از سال ۲۰۰۳ با تولید انواع خودروهای سواری آغاز به کار کرد. هماکنون چری در گروه خودروسازان برتر چین از نظر تیراژ تولید و کیفیت ساخت است.
اندک ادوات پلاستیکی در سپر و نصب مهشکنهای LED در گوشهها، ارزش ظاهری X22 پرو را افزایش دادهاند. چری، تعدادی از تولیدات خود را با نام MVM و از طریق شرکت مدیران خودرو در ایران مونتاژ میکند. چری باسابقهترین برند چینی فعال در کشور ما محسوب میشود و بیشترین تنوع محصولات را دارد. کراساوورهای چری، با نام تیگو شناخته میشوند و نام اصلی X22 در بازار کشورهای خارج چین مثل روسیه، تیگو ۲ است اما در داخل چین با نام تیگو 3X فروخته میشود.
قطعات پلاستیکی طرح فیبر کربن و روکش چرم مشکی_نارنجی صندلیها همگی سعی در انتقال پیام اسپرت بودن این خودرو دارد. با داشتن چندین شعبه و نمایشگاه در استانهای تهران و البرز، نمایندگی 777 دسترسی راحتی برای مشتریان خود فراهم کرده و خدماتی گسترده در سراسر کشور ارائه میدهد. این نمایندگی با ارائه سرویسهای ویژه ازجمله تحویل اختصاصی و خدمات VIP در مراکز تعمیرگاهی، همواره در تلاش است تا بهترین تجربه خرید و خدمات پس از فروش را به مشتریان ارائه دهد.
فروش اقساطی خودرو mvm