راهنمای دستگاه فلزیاب

راهنمای دستگاه فلزیاب.

راهنمای دستگاه فلزیاب.

در این چاه های متراکم زغال سنگ قطعا دفینه هایی وجود دارد در سند راهزن آمده است که این روش مکرر بوده که پس از دفن گنجینه ، درخت مخملی را روی آن میسوزانند و با سرباره آهن میپوشانند چنین تدفین هایی نیز به شکل گرد در صخره حکاکی شده بود و با شکستن انگشتی در داخل و ایجاد درد V نقطه گذاری میشد. اگر سر لاک پشت لاک فرو رفته باشد دفینه در زیر آن قرار دارد. با توجه به کشف سفالهای آبی و سفید شاخص دوره صفوی در چاله دفن زباله زیر یکی از فضاها میتوان این سازهها و کفها را به دوره صفوی و بعد از آن نسبت داد، هرچند دیوارها ممکن است در دورههای قدیمی تر ساخته شده و مورد استفاده قرار گرفته باشند. از دورههای پارینه سنگی میانی و دوران نوسنگی نیز آثار جالب توجهی در سالن موزه به چشم میخورد که بین دویست هزار تا حدود دوازده هزار سال قدمت دارند. مُستَعان یا مستعان ۱۱۰ نام دستگاهی تقلبی شبیه به در قابلمه بود که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اواخر فروردین ۱۳۹۹ رونمایی شد.

رئیس بنیاد مستضعفان قول داده بود موزه را تا ۲۲ بهمن ۹۹ افتتاح کند و سرانجام درهای موزه دفینه، ۱۰ اسفندماه ۱۳۹۹ درحالی که نام آن روی سردر ساختمان به «سردار آسمانی» تغییر داده شده بود، باز شد. فالکون از یک مستند به نام «Private Dicks: Men Exposed» که در سال ۱۹۹۹ توسط شبکه اچبیاو پخش شده بود سود زیادی بدست آورد. با توجه به کشف چند پاشنه آجری درب، چنین به نظر میرسد که اتاقها دارای درب چوبی از نوع یک لت بودهاست. مسجد جامع گاه به منزله مقر حکومت پیوند دهنده مذهب با حکومت بودهاست. امیر اسماعیل خزیمه در زمان سلطنت شاه طهماسب دوم و اوایل تشکیل حکومت نادر شاه افشار حاکم قاینات و فراه (در افغانستان کنونی) بود. در نقشهای صداپیشگی، نسخه اصلی ژاپنی مایومی تاناکا، کیکو یوکوزاوا، کوتوئه هاتسویی و مینوری ترادا ایفای نقش میکنند. دروازه ورودی اصلی آن در ضلع شمالی با یک پیشامدگی به داخل شارستان مشخص است که که امروزه بیشتر بخشهای آن تخریب و به صورت تلی از خاک درآمدهاست. » (منشی ،۱۳۷۷، جلد دوم :۶۹۶-۶۹۴) این بخش (شارستان) امروزه در شمال شرق ارگ قرار دارد که توسط کشاورزان به علت کشاورزی کاملاً مسطح شده و تنها در برخی از نقاط برج و بارو شارستان مشهود است.

»( منشي ،1377 ، جلد دوم :696-694) این بخش(شارستان) امروزه درشمال شرق ارگ قرار دارد که توسط کشاورزان به علت کشاورزی کاملاً مسطح شده و تنها در برخی از نقاط برج و بارو شارستان مشهود است . فضای داخلی قلعه با حفاریهای قاچاق به کلی مضطرب شده و فقط از این ارگ بزرگ که زمانی دارای سه طبقه فضای معماری بوده تنها یک پوسته گلی باقی ماندهاست. اولین کاوش در سال ۱۳۸۶ به منظور مشخص کردن حریم شهر بلقیس دراین قسمت یک گمانه توسط تیم باستانشناسی انجام گرفت که منجر به کشف یک کوره پر از زغال و خاکستر گردید. این موزه در تاریخ ۱۷ تیر ۱۳۷۶ توسط اداره موزههای بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی افتتاح گردید. ۳ متر در جنوب تپه منار ایجاد شد که بجز از قطعات شکسته سفال متعلق به قرون ۳-۴ ه. ق، قرار دارد، احتمالاً متعلق به دوره سلجوقی- ایلخانی است که بخشهایی از آن در ضلع شمال شرقی تپه منار طی کاوشهای باستانشناسی از زیر خاک بیرون آورده شدهاست. فصل نهم کاوش شهر تاریخی بلقیس اسفراین از اواخر اردیبهشت ماه تا اوایل تیرماه سال ۱۳۹۷ به مجوز شماره ۹۷۱۰۱۶۹۱ مورخه ۱۹/۰۳/۱۳۹۷ پژوهشگاه میراث فرهنگی به همت پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی بلقیس اسفراین به سرپرستی احمد نیک گفتار به مدت ۴۰روز در دو بخش، داخل ارگ و شارستان که در داخل ارگ با هدف شناخت و آگاهی از ساختار معماری داخل ارگ و فضاهای موجود در آن و همچنین فراهم کردن بستری برای حفاظت و مرمت اضطراری و تکمیلی در داخل ارگ و درمحدوده شارستان با تأکید بر تپه منار باهدف مشخص کردن کاربری و تکمیل ساختار بنای احتمالاً مسجد- مدرسه که بخشهایی از آن در فصول گذشته با کاوشهای باستان شناختی نمایان شده بود انجام گردید.

این فضا در جنوب تپه منار طی چند فصل کاوش باستان شناختی کشف گردید که تاکنون بقایای ۱۶ ستون از این فضا بهدست آمدهاست. فصل هشتم کاوش شهر تاریخی بلقیس اسفراین از اوایل اردیبهشت ماه تا اواسط تیرماه سال ۱۳۹۶ به مجوز شماره ۹۰/۰۰۱/۹۶۲۱۴۱ مورخه ۲۷/۰۱/۱۳۹۶ پژوهشگاه میراث فرهنگی به همت پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی بلقیس اسفراین به سرپرستی احمد نیک گفتار به مدت ۷۵ روز در دو بخش، داخل ارگ و شارستان که در داخل ارگ با هدف شناخت و آگاهی از ساختار معماری داخلی ارگ و فضاهای موجود درآن، ایجاد فضای سایت موزه برای بازدید کنندگان و همچنین فراهم کردن بستری برای حفاظت و مرمت اضطراری و تکمیلی در داخل ارگ و درمحدوده شارستان با تأکید بر تپه منار باهدف مشخص کردن کاربری و تکمیل ساختار مسجد- مدرسه که بخشهای از آن در فصول گذشته با کاوشهای باستان شناختی نمایان شده بود در چارچوب ۴ترانشه و دو کارگاه پیگردی و خواناسازی در ابعاد مختلف به انجام رسید. گسترش کاوشهای باستانشناختی و ازدیاد روزافزون آثار در موزهٔ ایران باستان، موجب شد که این موزه طی چند مرحله، گسترش کمی و کیفی یا در حد فاصل سالهای ۱۳۵۷ تا ۱۳۷۰، علاوه بر تعویض ویترینهای موزه، نوسازی سیستم گرمایشی و سیستم برقی موزه، واحدهایی تحت عنوان انبار و گنجینه در زیر موزه، ساخته و اضافه شد.


این لینک
منبع
سایت
سایت منبع
لینک منبع
این سایت
اینجا
این سایت
این لینک
منبع