دیجیتال مارکتینگ چیست؛ بهترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال

در چنین شرایط رقابتی تنگاتنگی، بسیار مهم است که شما محتواهایی بسازید که متمایز باشد و توسط مخاطبان مورد نظر شما مورد استقبال قرار بگیرد. زمانی که برای یادگیری شاخه جدیدی اقدام میکنید، مهم است که اصول اولیه را از متخصصان آن حوزه بیاموزید. اگر مدل کسب و کاری شما بنگاه به مشتری یا به عبارتی Business-to-Customer است هدف شما از بازاریابی دیجیتال جذب مخاطب به وب سایت و تبدیل آنها به مشتری است.

ایجاد محتوای تازه و مرتبط بطور منظم و مداوم کار سختی است و با ظهور الگوریتم جدید اینستاگرام، اهمیت نگهداری ارتباط با مخاطب و فرکانس ارسال محتوا چندین برابر شده است. این پارامتر در واقع یک ارزیابی ذهنی از میزان همسویی برند شخصی اینفلوئنسر انتخابی، با ارزش های برند شما است و این مهمترین معیار است زیرا همان چیزی است که تعیین می کند یک اینفلوئنسر می تواند بر روی رشد کسب و کار شما تاثیرگذار باشد یا خیر. افرادی که با برند شما به صورت آنلاین توسط اپلیکیشن موبایل تعامل دارند باید همان تجربه مثبتی را داشته باشند که می توانند با لپتاپ یا کامپیوتر خود داشته باشند.

اتفاقاً شرکت مایکروسافت هم همان سال موتور جستجوی ام.اس.ان را راه اندازی کرد. در نهایت تمامی این متخصصین با یکدیگر همکاری میکنند تا با ابزارهایی که در اختیار دارند یک کمپین بازاریابی دیجیتال را اه اندازی کنند و پیام برند را به گوش مخاطب برسانند. از اینفلوئنسرهایی که برندهای نامرتبط را تبلیغ می کنند و در ارسال محتوای خود در یک زمینه مشخص فعالیت نمی کنند، خودداری کنید. شما میتوانید با ایجاد تقویم محتوایی ، فعالیت خود را در این فضا مدیریت کنید. برای شما عواملی را مورد بررسی قرار دادیم که با استفاده از آنها میتوانید در حرفه و زمینه فعالیت خود موفق شوید.

پیتر برنت، معاملهگر افسانهای و چارتیست کهنهکاری که سابقه ۵۰ سال فعالیت در بازارهای مالی و کالایی دارد، در توییت جدید خود اظهار داشت که اتریوم با افتی ۳۶ درصدی نسبت به اوج قیمتی خود، در حال حاضر در میانه بازار نزولی جدیدی قرار گرفته است. اگر شما در خصوص سهم بازار خود هیچگونه تحقیقی نکنید، نمیتوانید متوجه تقاضای مشتریان گردید و در حقیقت تقاضا و درخواست آنان نادیده گرفته میشود. این به شما امکان میدهد با مشتریان آنها که برای خرید نیز آماده هستند ارتباط برقرار کنید. اگر شما صاحب کالا یا خدمات هستید و میخواهید ارتباط مؤثرتری با مخاطبین خود داشته باشید، بیشک حضور شما در رسانههای دیجیتال مخصوصا در سال آینده یعنی 1401 ضروری است.

این بخش این امکان را برای شما فراهم می آورد که به صورت مستقیم با مخاطبان و کاربران خود ارتباط داشته باشید . ایمیل مارکتینگ یک روش مستقیم بازاریابی است که در آن به واسطه ایمیل، اطلاعاتی درباره محصولات و خدمات خود به مخاطبانمان ارائه میدهیم. استفاده ازاینفلوئنسرها برای نقد محصول (product reviews)، روش مؤثر دیگری است که برندها می توانند به واسطه آن از قدرت نفوذ اینفلوئنسرها بهره ببرند. ذکر نام تجاری (برند) و منشن کردن آن یکی از متداول ترین روش هایی است که به وسیله آن برندها با اینفلوئنسرها همکاری می کنند. از مخاطبان خود بخواهید که برند شما را منشن کنند یا از هشتگ شما استفاده کنند تا فرصتی برای نمایش در فید اینستاگرام برای شما فراهم شود.

سعی نمایید که سرعت وب سایت خود را تا جای ممکن افزایش داد و از استفاده از تصاویر غیرضروری بپرهیزید. به عنوان مثال اگر عاشق حیوانات هستید، سعی کنید پست های خود را حول عشق خود به آن ها طراحی کنید. اینستاگرام برندها، بازاریاب ها و اینفلوئنسرهای زیادی دارد که همگی سعی در جلب توجه افراد مشابه دارند. پست ها در زمان های مناسب، ترجیحا در طی هر روز هفته ، برای به حداکثر رساندن مشارکت و view ها ارسال کنید.