آموزش دیجیتال مارکتینگ در 5 دقیقه – وبلاگ ژاکت

ابزارهای زیادی برای بررسی وب سایتتان وجود دارد مانند گوگل آنالیتیکس؛ اما هیچ کدام از اینها نمیتوانند اطلاعات دقیقی از مشتریان به شما بدهند، البته ممکن است مثلاً مقدار جستجوی کلمات کلیدیرا به دست بیاورید اما به شما هیچگونه اطلاعاتی در خصوص اخلاق مشتریان و نحوه خرید آنها نمیدهد. اگر در B2B (تجارت به تجارت) هستید، ممکن است بیشتر مقالههای سفید یا گزارشها ، وبینارها و فیلمهای آموزشی باشد. با توجه به اهمیت بازاریابی دیجیتال در کسب و کارها، فرادرس اقدام به تدوین فیلم آموزش آشنایی با بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing) در قالب هفت درس کرده که در ادامه به توضیح این دروس خواهیم پرداخت.

این نوع از سئو به مباحث فنی وبسایت یا به عبارت بهتر، «بک-اند» (Backend) سایت و نحوه کدنویسی سایت مرتبط است. بازدید کننده پس از کلیک بر روی یک لینک در ایمیل دریافتی، سایت و … اما در این بخش مقاله تمامی عناصر اساسی دیجیتال مارکتینگ را به صورت مختصر و مفید توضیح میدهیم. این اصطلاح به خلق و تبلیغ و ترویج دارایی های محتوایی اشاره دارد که هدف آن آگاه سازی از برند، ایجاد ترافیک، ایجاد سرنخ ها و ایجاد مشتری است.

به همین دلیل شما احتمالا بر روی سرنخ ها تمرکز نخواهید کرد و می خواهید یک مسیر خرید سریع تری را از زمانی که فردی وارد وب سایت شما می شود تا زمانی که خرید نهایی را می کند داشته باشید. نمیتواند شبکههای تبلیغات آفلاین را متعهد کند که هدف نهایی را محقق کنند. بازاریابی درونگرا به این مفهوم است که مخاطب در ابتدای سفر مشتری و آشنایی با برند شما، احساس کند که خود به سمت شما آمده، نه اینکه شما به سراغ او رفته باشید و شروع ارتباط بین مخاطب و کسب و کار با تصمیم خود مخاطب انجام شود.

به طور مثال، اگر هدف شما، افزایش «آگاهی از برند» (Brand Awareness) باشد، باید تمرکز بیشتری بر روی جذب مخاطب از طریق شبکههای اجتماعی داشته باشید. تماس با گزارشگر از طریق شبکه های اجتماعی: به عنوان مثال صحبت کردن با یک خبرنگار در توییتر راه خوبی برای برقراری ارتباط با مطبوعاتی است که می توانند فرصت هایی جهت کسب پوشش رسانه ای برای شرکتتان فراهم نماید. بیش از 90 درصد از تجربیات آنلاین افراد با یک جستجوی آنلاین ساده از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل آغاز میشود و از آن برای تحقیق، خرید و سرگرمی استفاده میکنند.

یعنی شما با استفاده از این روش میتوانید کاربرانی که قبلاً ایمیل خودشان را در اختیار شما قرار دادهاند هدفگیری کرده و احتمال خرید آنها را افزایش دهید. تبلیغات بومی به تبلیغاتی اشاره دارد که محتوا محور هستند و در کنار دیگر محتواهایی که هزینه ای برای آنها پرداخت نمی شود قرار می گیرند. این کار به شما کمک می کند که بدانید که کدام قسمت از استراتژی بازاریابی شما به توجه بیشتری نیاز دارد و کدام قسمت از چرخه فروشتان نیاز به اصلاح دارد. هر کسب و کاری با هر میزان بودجه می تواند از این نوع تبلیغ استفاده کند.

اتوماسیون سازی بازاریابی به شما کمک می کند که همه چیز را بتوانید بر اساس کمپینی که دارید مرتب سازی نمایید و سپس بتوانید عملکرد کمپین ها را بر اساس پیشرفت کارتان ردیابی نماید. زمانی که سرنخ ها با یک سری معیارهای ویژه ای تطابق داشته باشند شما می توانید این فرایند را با ارسال ایمیل و محتوا های ویژه به آن ها اتوماسیون شده نمایید. از اینرو، این کتاب آموزش دیجیتال مارکتینگ میتواند به عنوان راهنمای مناسب شروع کار در نظر گرفته شود. ابزارهای زمان بندی شبکه های اجتماعی محتواهای شما را در کانال های شبکه اجتماعی قرار می دهند تا شما بتوانید زمان بیشتری را بر روی استراتژی محتوایی خود صرف کنید.

در این جا یک نگاه کلی به رایج ترین تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ و کانال های هر کدام خواهیم کرد. دیجیتال مارکتینگ تنها روش بازاریابی با استفاده از ابزار ها و کانال های آنلاین مانند رسانه های اجتماعی، ایمیل، وب سایت و … عموما دو رویکرد برای فعالیت کسب و کار ها در شبکه های اجتماعی در نظر گرفته می شود. بدون شک باید دورههای دیگری هم وجود داشته باشند که به زودی آنها را در دیجیتالینگ قرار خواهیم داد؛ یعنی هر موضوعی که در قسمتهای سریال میبینید به یک دوره کامل و مفصل تبدیل خواهد شد.